به گزارش پایگاه خبری ربیع،نکات مهم برای خرید دستگاه های تصفیه هوا

نکته ابتدایی و مهم این است که دقت کنیم اصلا دستگاه تصفیه هوا را برای چه نوع محیطی می خواهیم. برای محیط خانه  بیرون از خانه محیط صنعتی و یا محیط پر رفت و آمد. اما چرا این نکات مهم است؟ به این مثال دقت کنید: در محیط خانه افزون بر آلاینده‌های موجود در هوا، پرز فرش، بوی غذا و… نیز می توانند امکان بروز مشکلاتی مانند آسم و آلرژی و میگرن را افزایش می‌دهند.

 

به جیبتان نگاه کنید

بسیار مهم است که بدانید محصولی که خریداری می کنید با وضعیت جیبتان سازگاری دارد. در حال حاضر قوی ترین دستگاه های تصفیه هوا قیمت هایی بسیار نجومی دارند. اما همیشه قیمت بالا هم معنی کیفیت بالاتر نیست.

به این نکته توجه داشته باشید که هزینه‌ای که بابت خرید یک دستگاه با کیفیت تصفیه‌ی هوا می‌پردازید هزینه‌ای است که برای تأمین سلامت خود و اعضای خانواده پرداخت می‌کنید اما افرط در قیمت به خصوص با توجه به وضعیت تحریم در کشورها کار درستی نیست.

تکنولوژی دستگاه باید جدید باشد

این روزها بازار فناوری داغ است. این بازار داغ را می توان در هر بخشی مشاهده کرد. از گوشی تا تبلت و از تبلت تا لپ تاپ همه و همه جزو مواردی هستند که می توانند برای کاربران جذاب باشند. اما دستگاه های تصفیه هوا نیز در نوع خود طرفدارانی دارند و بهتر است به روز باشند.

فیلترهای مناسب

مهم‌ترین بخش یک دستگاه تصفیه‌ی هوا، فیلترهای آن است. بنابراین، نوع و کیفیت فیلترهای به‌کاررفته در دستگاه نقش تعیین‌کننده‌ای در تأثیرگذاری آن خواهند داشت. فیلترها باید آلاینده‌هایی مانند پشم و پرز، غبار، دود، بو و سایر موارد مضر موجود در هوا را به خود جذب کنند.

باید در نظر داشته باشید که تعویض فیلتر در این دستگاه‌ها هزینه‌های نسبتا سنگینی دارد. پس، از همان ابتدا دستگاهی انتخاب کنید که فیلترهای آن در بازه‌های زمانی طولانی‌تری نیاز به تعویض پیدا کنند. البته بازه‌ زمانی مذکور ارتباط مستقیمی به میزان آلودگی هوای پیرامون شما خواهد داشت؛ اما معمولا ۴ تا ۵ ماه زمان مطلوبی است.

سهولت در جا به جایی

قابلیت حمل دستگاه تصفیه با وزن آن رابطه‌ی مستقیم دارد؛ اما هیچ رابطه‌ی معنی‌داری با توانایی دستگاه ندارد. باید مد نظر داشته باشید که یک دستگاه کوچک نیز می‌تواند توانایی تصفیه‌ی بهینه‌ی یک اتاق بزرگ را داشته باشد؛ پس نباید فریب اندازه‌ی بزرگ دستگاه‌ها را بخورید. دستگاه‌های بزرگ تصفیه، هم از لحاظ وزن و هم هزینه سنگین هستند و فضای زیادی اشغال می‌کنند‌.