به گزارش پایگاه خبری ربیع،با دو پتنتی که مایکروسافت در چند روز پیش به ثبت رساند، این کمپانی نشان داد که آنها درگاهUSB-C را به طور کامل پذیرفتهاند و با هدف باریکتر این درگاهها، به دنبال استفاده از آن در محصولات باکیفیت خود هستند.

مایکروسافت سابقهی طولانی در تولید محصولات جدید دارد و در همین اواخر هم با ثبت پتنتهای ابتکاری برای پروژه Andromeda خود از قبیل چگونگی طراحی و ساخت یک لولای کارآمد برای نمایشگرهای دوگانه، نشان داد که همچنان به همان قدرت قبلی در حال دنبال کردن روند قبلی خود است. در ماه گذشته بود که شایعات خبر از پذیرش درگاه USB نوع C از طرف مایکروسافت و استفاده این کمپانی از آن در تبلتهای آینده خانواده Surface داده بودند.

مایکروسافت با ثبت پتنتهایی در تاریخ ۳۱ خرداد این شایعات را به نحوی تایید کرد و در کنار آن نشان داد که درگاه USB-C مطلوب این شرکت احیاناً به چه شکلی خواهد بود. این کمپانی با طراحی جدید خود به دنبال این است که از ضخامت درگاههای رایج درون بازار کم کرده و این گونه زمینه را برای تولید محصولات باریکتر فراهم کند.

این پتنتها که با نام USB-C Plug receptacle و Ultra-Thin USB-C Connector شدهاند، توضیح میدهند که یک دستگاه جدید با درگاه اتصال USB-C این کمپانی چگونه باریکتر خواهد شد. پتنت اول توضیح میدهد که چگونه محفظهی درگاه USB میتواند توسط با استفاده از یک چسپ، اپوکسی یا هر ترکیب چسبنده دیگری به بدنهی محصول متصل شود.

مایکروسافت در توضیح اولین پتنت خود اشاره کرده است که این محفظه شامل یک جدارهی اولیه و یک جدارهی ثانویه است و میتواند شامل یک جزء پشتیبان اولیه و ثانویه هم باشد. محفظه مورد نظر میتواند به طور مستقیم به شاسی دستگاه مورد متصل شده و یک اتصال محکم USB-Cرا به وجود بیاورد. همچنین مونتاژ زبانهی محصول هم دارای یک صفحه میانی است و این زبانه و صفحه میانی میتواند در میان جدارهی اولیه و ثانویه محفظه کلی قرار بگیرد.

اما دومین پتنت این کمپانی در این رابطه توضیح میدهد که چگونه دستگاههایی با طراحی USB-C آنها میتواند باریکتر از گذشته به شوند.


مایکروسافت در رابطه با این پتنت اشاره کرده است که کانکتور USB-C آنها شامل یک محافظ بدنهی پیوسته، بدون درز و نازکی است که سیمهای این ارتباط را در تمامی نقاط و محل اتصال با درگاه پوشش میدهد. همچنین محفظهی درگاه نیز دارای ضخامت یکسانی در تمامی نقاط است اما میتواند برای راحتی در اتصال کابل‌‌ها و همچنین زیبایی درگاه، کمی از خودش انعطاف نشان بدهد. کانکتور مورد نظر می‌‌تواند شامل یک جدارهی داخلی باشد که در آن سیمها و اتصالات آنها محافظت میشود.

با تمامی این ها همه به خوبی میدانیم که ثبت یک پتنت، الزامی برای استفاده از آن به وجود نمیآورد و ممکن است که مایکروسافت هم هیچ گاه از پتنتهای گفته شده استفاده نکند. با این حال این موارد نشان میدهند که مایکروسافت درگاه USB-C را کاملاً پذیرفته و در جهت استفاده از آنها در محصولات خود همانند تبلتهای سرفیس است.