به گزارش پایگاه خبری ربیع،گوشی هوشمند الجی V30  پلاس مجموعه ایی از قدرتمند ترین قطعات برای ساخت یک گوشی  موبایل است . سومین نسل از خانواده سری وی الجی سعی کرده است که نوآوری های خود بتواند پرچم دار موجود در بازار خود را به برترین شکل برای رقابت با پرچم داران دیگر به رقابت بپردازد. الجی V30  پلاس با داشتن استاندارد نظامی MIL-STD-810G علاوه بر سخت افزاری قوی یک گوشی قدرتمند از نظر طراحی نیز است .  الجی V30  پلاس  با قیمتی در حدود چهار میلیون تومان در سه رنگ آبی،مشکی و نقره ایی موجود است .حال سوال اینجاست آیا این پرچم دار شرکت کره ایی ارزش خرید با این قیمت را دارد؟آیا می تواند به رقابت با نوت ۸ سامسونگ و هواوی میت ده پرو برود؟ برای پاسخ به این سوال ها و بررسی گوشی الجی V30  پلاس با ما همراه باشید …

کمپانی کره ایی الجی در چند سال اخیر فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است . الجی در سال ۲۰۱۳ با رونمایی از جی ۲ یک قدم بسیار مهمی را در ساخت گوشی های گران قیمت برداشت و با فروش بالای این گوشی زیبا اعتبار خوبی در میان پرچم داران به دست آورد. سپس چند سالی از این برند خبری نبود تا عرضه گوشی الجی G6؛ یک پرچم داری با صفحه نمایش تمام‌صفحه و قابلیت ماژولار بودن گوشی موبایل . حال الجی با معرفی یک پرچم دار قدرتتمند دیگر سعی در رقابت با سایر برند ها دارد .

برخی از ویژگی های این گوشی قدرتمند را با هم مشاهده می کنیم:

زمان معرفی  محصولفوریه؛ ۲۰۱۸
ابعاد۷.۴ × ۷۵.۴ × ۱۵۱.۷ میلی‌متر
وزن۱۵۸ گرم
سیم کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم, همزمان یکی فعال)
سایر ویژگی ها-مجهز به حسگر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)-دارای گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱.۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه

– دارای استاندارد نظامی ارتش ایالات متحده آمریکا (MIL-STD-810G)

-مقاوم در برابر نفوذ رطوبت، گرد و خاک، املاح، باران، لرزش، ضربه، تشعشعات خورشیدی و شوک حرارتی

-سازگاری با Dolby Vision/HDR10

نوع نمایشگرP-OLED
سایز نمایشگر۶.۰اینچ
رزولوشن نمایشگر۲۸۸۰ × ۱۴۴۰ | QuadHD  , نسبت تصویر ۱۸ به ۹ (~۵۳۷  پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ نمایشگر Corning Gorilla Glass 5
سایر ویژگی هاپشتیبانی از استاندارد HDR10
 سیستم‌عاملاندروید ۱.۷  (نوقا)
تراشهQualcomm MSM8998 Snapdragon 835
پردازنده مرکزیهشت هسته ای(چهار هسته ۲.۴۵  گیگاهرتزی Kryo  و چهارهسته ۱.۹ گیگاهرتزیKryo )
پردازنده گرافیکیAdreno 540
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت, ۴ گیگابایت رم
درگاه حافظهمیکرو اس‌دی, تا ۲۵۶ گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت)
دوربین اصلی دوربین ۱۶ مگاپیکسل+ ۱۳ مگاپیکسل  (Duo Camera)-دوربین اول با دریچه‌ی دیافراگم f/1.6، همراه با فناوری فوکوس اتوماتیک Phase Detection و لیزر

دوربین دوم با دریچه‌ی دیافراگم f/1.9، همراه با فوکوس ثابت

ویدئورزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۲۱۶۰p@30FPS)
دوربین سلفیدارای سنسور با رزولوشن ۵ مگاپیکسلدارایه دریچه دیافراگم ۲.۲
سایر قابلیت هابرچسب‌گذاری جغرافیایی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره, HDR, پاناروما
صدای زنگMP3, WAV, ویبره, زنگ گوشی
اسپیکربله
جک ۳.۵ میلی‌متریبله
 قابلیت های صدا  قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم-خروجی صدای با کیفیت ۳۲ بیت، ۱۹۲ کیلوهرتز

-دارای گواهینامه کیفیت (B&O Play certified)

باتری باتری  لیتیوم-یون با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت
فناوری شبکهGSM / HSPA / LTELTE از نوع Cat12 با سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه
اتصالات شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
بلوتوث۵.۰, A2DP, LE, aptX HD
NFCبله
حسگرهاقطب‌نما (Compass)  شتاب‌سنج (Accelerometer)¡ مجاورت (Proximity)   ژیروسکوپ (Gyro)  طیف رنگ (Color Spectrum)   اثرانگشت روی قاب پشتی (FingerPrint|Rear-Mounted)
سایر قابلیت هاپیام‌رسانی، پیامک, پیام چندرسانه‌ای, ایمیلمرورگر    HTML5

– پخش‌کننده‌ی  MP4/DviX/XviD/H.265/WMV player

– پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/FLAC/eAAC+/WMA player

– ویراستار عکس و فیلم

– نمایش‌دهنده‌ی اسناد

-پشتیبانی از شارژ سریع (۵۰ درصد شارژ در ۳۶ دقیقه)

-پشتیبانی از شارژ سریع نسخه سوم

-قابلیت شارژ به‌صورت بی‌سیم (Wireless Charging)

با مشاهده جزئیات این پرچم دار شرکت الجی متوجه می شویم این گوشی از دو قسمت تشکیل شده است. بدنه دستگاه که با استاندارد های گوناگون در کنار ظاهری یکپارچه هیچ شکی به جای نمی گذارد که برترین گوشی ساخته شده از لحاظ قدرت بدنه دستگاه است . الجی V30  پلاس در این قسمت بالاترین استاندارد ها را دارد و به نحوی برترین گوشی ساخته شده اندرویدی در میان غول های تکنولوژی موجود در بازار ایران است . اما از نظر سخت افزاری این دستگاه گران قیمت رقبای قدرتمندی دارد و شاید از همه لحاظ آن را نتوان برترین گوشی اندرویدی نامید . حال قصد داریم به بررسی نقاط قوت و ضعف این گوشی پرچم دار بپردازیم:

صفحه نمایش این دستگاه بسیار هیجان انگیز است .الجی V30  پلاس  پس از جی فلکس و جی فلکس ۲، نخستین پرچم‌دار ال‌جی محسوب می‌شود که از نمایشگری با پنل OLED بهره می‌برد. در این بخش الجی سنگ تمام گذاشته است و برای بخش جلو و پشت پرچم‌دار جدید خود، پوشش شیشه‌ای گوریلا گلس ۵ را انتخاب کرده است؛ این پنل‌های ۲.۵D به‌ لطف انحنای ملایمی که در لبه‌های خود دارند؛نمایشگر FullVision الجی V30  پلاس از هر دو استاندارد HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. در الجی V30  پلاس خبری از نمایشگر ثانویه نیست و ال‌جی به اضافه کردن یک نوار شناور نرم‌افزاری اکتفا کرده است.  به‌خوبی دور تا دور فریم فلزی گوشی را فرا گرفته و با آن پیوند خورده‌اند. تا اینجای کار الجی بسیار عالی عمل کرده است .

در بخش دوربین الجی را نمیتوان بسیار قدرتمند دانست . این برند کره ایی با بهره گیری از دوربین دوگانه روی به عکاسی غریض آورده است . این گوشی اولین دوربین موبایل با دریچه دیافراگم f1.6 است که در تاریکی تصاویر بسیار عالی را ثبت می کند . الجی V30  پلاس در این بخش بهترین نیست اما نیاز های کاربران را به برترین شکل انجام می دهد.

پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ بسیار شناخته شده است و روی پرچم داران مختلف این پردازشگر ده نانو متری امتحان شده است و با پردازنده گرافیکی Adreno 540 سخت ترین بازی ها را به آسانی اجرا می کند . اما باز هم کمی ضعیف تر از رقبای خود است.

کیفیت صدای این گوشی هوشمند بسیار حرفه ایی است  به‌طوری که آخرین ساخته‌ی این شرکت کره‌ای از نظر تجربه‌ی صوتی، نمونه‌ای بی نظیراست .  استفاده از مبدل دیجیتال به آنالوگ چهارگانه‌، همکاری با B&O Play و هدفون‌های عالی، وی ۳۰ را در جایگاهی بالاتر نسبت به رقبا قرار داده است. ال‌جی وی ۳۰ به لطف مبدل دیجیتال به آنالوگ با مدل SABRE ES9218P که توسط ESS توسعه داده شده، قادر به ارائه‌ی صدای ۳۲ بیت و ۱۹۲ کیلوهرتز است؛ درحالی‌که رقبا در بهترین شرایط از صدای رزولوشن بالای ۲۴ بیت پشتیبانی می‌کنند. در این بخش الجی با وجود اینکه از اسپیکر استریو بهره نمی گیرد اما یکی از برترین ویژگی های این پرچم دار است .

در انتها نیز باتری این دستگاه بدون شک بسیار قدرتمند است و در مقابل پرچم داران دیگر توانایی های بسیاری دارد .