به گزارش پایگاه خبری ربیع،کالاسودا_ارزان ترین نسخه اندروید را دانلود کنید ، چرا که قرار است نسخه ای سبک و کم حجم از اندروید برای نصب در گوشی های ارزان قیمت وارد بازار شود.

ارزان ترین ها همیشه طرفدارانی پر شمار دارند.اکنون نوبت به نسخه تازه اندروید برای نصب در گوشی های ارزان قیمت رسیده است.

اما این ارزان بودن تا چه حد است ؟ خبر خوش این است که اگر قادر به خرید گوشی هایی گران تر از ۱۰۰ دلار نیستید با عرضه نسخه تازه و سبکی از سیستم عامل اندروید می توانید این مشکل را حل کنید.

سیستم عامل اندروید گو به گونه ای طراحی شده که برای نصب بر روی گوشی هایی با سخت افزار ضعیف مناسب باشد. البته برخی از امکاناتی که بر روی گوشی های گران قیمت و در صورت نصب اندروید اصلی در دسترس است، بر روی این سیستم عامل و با استفاده از گوشی های ارزان قیمت هم قابل استفاده خواهد بود.

این سیستم عامل یعنی اندروید گو که بر مبنای اندروید ۸ Oreo طراحی شده حافظه کمتری را  اشغال می کند و به توان پردازش و پهنای باند پایین تری نیز  نیاز دارد. اندروید گو نخستین بار هفته گذشته در کنگره جهانی موبایل عرضه شد و مورد توجه افراد قرار گرفت.

اکنون ، جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید که بر بسیاری از گوشی های پرچمدار نصب شده، Android Oreo است که گوشی هایی مانند گلکسی اس ۹ از آن بهره می برند.

اما طبیعی است که همه کاربران توان خرید این نوع گوشی های گران قیمت را ندارند. در نتیجه،  قرار شده اندروید ارزان قیمت و جدید این مشکلات را حل کند. از گوشی هایی که امکان نصب اندروید گو بر روی آنها وجود دارد، می توان به تمپو گو گوشی ۸۰ دلاری تولیدی شرکت زد تی ای اشاره کرد.