به گزارش پایگاه خبری ربیع، بر اساس گزارش شرکت تحلیلگر KGI Securities اپل قصد دارد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی، مدل ارزان‌قیمت‌تری از کامپیوتر محبوب خود یعنی مک بوک ایر را روانه بازار کند.

مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس KGI Securities  که سابقه درخشانی در خصوص ارائه پیش‌بینی‌های قابل استناد از محصولات اپل دارد بار دیگر جزئیاتی را در خصوص تحولات و البته آینده محصولات این شرکت ارائه کرده است. این تحلیلگر در گزارش جدید خود توضیحاتی را در خصوص وضعیت خط تولید آیفون‌های جدید اپل ارائه کرده، جزئیاتی را در خصوص تقاضا برای خرید ایرپادهای اپل منتشر کرده و البته مدعی شده اپل قصد دارد مک بوک ایر ۱۳ اینچی ارزان‌قیمت‌تری را امسال پیش روی مشتاقان قرار دهد.

مینگ چی کو معتقد است اپل این MacBook Air ارزان‌قیمت را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی پیش روی مشتاقان قرار خواهد داد. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا زمان رونمایی از این محصول نداریم. این تحلیلگر معتقد است مک بوک‌ ایر جدید با قیمت مناسب می‌تواند فروش کامپیوترهای این سری را در سال جاری ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهد. در سال‌های اخیر، اپل بیشتر تمرکز خود را از مک بوک ایر به سمت مک بوک ۱۲ اینچی و مک بوک پرو معطوف کرده است.

در حال حاضر، اپل مک بوک ایر ۱۳ اینچی را با قیمت پایه ۹۹۹ دلار به فروش می‌رساند اما KGIمعتقد است این محصول امسال با قیمت پایین‌تری به فروش خواهد رسید. کامپیوترهای مک بوک ایر همچنان گزینه‌‌ای محبوب به ویژه در میان دانشجویان به حساب می‌‌آیند.

در گزارش مینگ‌چی‌کو کو جزئیاتی هم در خصوص خط تولید آیفون‌های جدید اپل و البته موفقیت روزافزون AirPods اپل منتشر شده است. Kuo معتقد است KGI به فروش خوب ایرپاد اپل امیدوار بوده و پیش‌بینی می‌کند نسخه جدیدی از این مدل در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه شده تا فروش بالای آن‌را تضمین کند.

Kuo در خصوص آیفون‌های جدید اپل، بیشتر روی مدل سطح پایین ۶.۱ اینچی تمرکز کرده است. او معتقد است این محصول می‌تواند چشم‌انداز روشنی را پیش روی تامین‌کنندگان قطعات نظیرUnimicron و دیگر شرکای اپل نظیر Wistron و Pegatron قرار دهد.

Kuo به این نکته هم اشاره کرده که تقاضا برای هوم‌پاد تا به اینجای کار در سطح متوسط قرار داشته است. این تحلیلگر، اطلاعات بیشتری را در خصوص میزان فروش HomePod اپل ارائه نکرده است.