به گزارش پایگاه خبری ربیع،سامسونگ به تازگی و در حاشیه نمایشگاه MWC اعلام کرده است که دومین نسخه از دستیار هوشمند خود که آن را با عنوان Bixby می‌شناسیم در اواخر سال جاری میلادی و همراه با عرضه گوشی گلکسی نوت ۹ در اختیار عموم کاربران محصولات این کمپانی قرار می‌گیرد.

اواخر سال ۲۰۱۷ بود که اطلاعاتی جدید نشان داد که Bixby 2.0 یا دومین نسخه از دستیار هوشمند سامسونگ قرار است همراه با رده مهمی از قابلیت‌های جدید در دسترس کاربران قرار بگیرد. براساس این اطلاعات سامسونگ قصد دارد در دومین نسخه از دستیار Bixby، آن را از یک دستیار دیجیتال به یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل کند که قادر است تمامی سطح زندگی کاربران خود را پوشش دهد. این اطلاعات همچنین نشان می‌دادند که سامسونگ قصد دارد Bixby 2.0 را همراه با یک Software Development Kit روانه بازار کند تا برنامه نویسان و طراحان نرم افزار بتوانند از آن در متن برنامه‌های خود استفاده کنند و یا با آن ارتباط برقرار نمایند.

Bixby-2.0-2.jpg - 72.11 kB

اما آقای DJ Koh مدیر بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ به تازگی و در یک مصاحبه، اطلاعات تازه‌ای را از این دستیار هوشمند منتشر کرده است. وی در این مصاحبه اعلام کرده است که در اولین نسخه از دستیار Bixby، تمرکز بر روی گسترش و افزایش تعداد کاربران بوده است. اما قرار است در دومین نسخه که همزمان با عرضه گوشی‌های نوت ۹ منتشر می‌شود قابلیت‌های جدید و تازه‌ای برای بهبود قدرت و عملکرد به آن اضافه شود.

اما این قابلیت‌های جدید چه هستند؟ طبق اطلاعات موجود دستیار هوشمند سامسونگ در دومین نسخه خود قادر است صدای خروجی طبیعی‌تری را داشته باشد و همچنین قدرت آن را دارد که مکالمات پیچیده‌تر و طولانی‌تری را برقرار نماید. از سوی دیگر به نظر می‌رسد Bixby 2.0 توانایی‌های بیشتری در شناسایی صداهای مختلف خواهد داشت. سامسونگ همچنین اعلام کرده است که این نسخه قادر است دستگاه‌های مختلفی همچون تلویزیون‌های هوشمند، کامپیوترهای خانگی، یخچال فریزر، ماشین‌های لباس شویی و اسپیکرهای هوشمند را به خود متصل کند و بنا به دستورات اعلام شده از سوی کاربران، آن‌ها را تحت فرمان خود درآورد.

سامسونگ اعلام کرده است که اتصال Bixby به دیگر دستگاه‌ها قرار نیست به صورت دو سیستم مجزا و تنها با قابلیت همگام سازی اطلاعات باشد. بلکه این دستیار قرار است به عنوان سرویسی که در همه‌جای خانه حضور دارد به فعالیت بپردازد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد با استفاده از سرویس‌های ابری، یک ارتباط نزدیک و دائمی میان دستگاه‌‌ها و این دستیار برقرار نماید.