به گزارش پایگاه خبری ربیع،پس از هیاهوی فراوان پیرامون پرچمداران ۲۰۱۸ سامسونگ و مخصوصاً دوربین آن‌ها، بالاخره سامسونگ طبق وعده، دیروز این دو گوشی جذاب را در رویداد MWC 2018 رونمایی کرد و همانطور که انتظار می‌رفت دوربین این دو گوشی دارای تغییراتی انقلابی در زمینه‌ی دوربین‌های موبایل است.

به آسانی می‌توان درک کرد که چرا این روز‌ها دوربین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نه تنها از دوربین می‌توان برای ثبت عکس و فیلم استفاده کرد بلکه برای مثال در گوشی گلکسی اس۹ برخی ویژگی‌های جدید معرفی شده توسط سامسونگ همچون AR Emoji و Bixby Vision نیز وابسته به دوربین هستند. در این مطلب عملکرد اصلی دوربین گلکسی اس۹ مورد بررسی قرار گرفته است و برای درک بهتر کیفیت تصاویر آن با سه عدد از گوشی‌های بازار با بهترین عملکرد دوربین یعنی آیفون ۱۰، الجی وی۳۰ و گلکسی اس۸ مقایسه شده است.

البته نکته‌ی قابل توجه این است که این تصاویر توسط نمونه‌های اولیه سامسونگ گلکسی اس۹ ثبت شده‌اند و ممکن است تا زمان عرضه‌ی رسمی به بازار بروزرسانی‌هایی در مورد عملکرد نرم‌افزاری دوربین انجام گیرد. بنابراین امکان دارد کیفیت تصاویر ثبت شده در این بررسی کمی با تصاویر نسخه‌های عرضه شده به بازار متفاوت باشند.


صحنه‌ی اول: سوژه‌ی تصویر در فاصله‌ی زیاد از دوربین
در این صحنه می‌توان دید که تصویر ثبت شده توسط گلکسی اس۹ پویایی کمتری نسبت به رقبای خود دارد. تصویر ثبت شده توسط این گوشی کمابیش همانند گلکسی اس۸ است و به نظر می‌رسد پردازش عکس در پرچمدار جدید سامسونگ تفاوت چندانی نسبت به سال قبل نداشته است. کیفیت عکس ثبت شده توسط آیفون ۱۰ بد نیست اما به گونه‌ای انگار رنگ پریده است و در آخر می‌توان گفت در این صحنه، تصویر دوربین ال‌جی وی ۳۰ بهترین تعادل بین پویایی و تولید رنگ را دارد.


صحنه‌ی دوم: سوژه در فاصله‌ی نسبتاً نزدیک
همانگونه که در تصاویر دیده می‌شود تصاویر ثبت شده توسط هر چهار دستگاه تقریباً دارای تفاوت با دیگر رقبا است. در این تصاویر به نظر می‌رسد دوربین‌های گلکسی اس۹ و اس۸ رنگ پوست را کمی ملایم‌ می‌کنند که آن را گرم‌تر و غلیظ‌تر از چیزی که باید باشد نشان می‌دهد. در این صحنه آیفون ۱۰ عملکرد بهتری از خود نشان داده اما بدون اشکال نیست. تصویر ثبت شده توسط آیفون ۱۰ روشنایی لباس سفید را بیش از اندازه کرده است. در آخر، تصویر الجی وی۳۰ دارای عمق و شادابی مناسبی است هر‌چند رنگ‌های پوست را کمی غیرواقعی‌تر ثبت کرده که البته به بهترشدن ظاهر شخص کمک کرده است.


صحنه‌ی سوم: تصویر کلوز‌آپ
در این تصویر یکی از مشاهدات در مقایسه‌ی تصاویر قبلی تایید می‌شود. در تصاویر ثبت شده توسط گلکسی اس۹ و اس۸ به طور کلی نور سوژه‌ها بیش از اندازه زیاد نمی‌شود. به همین دلیل است که در مقایسه، تصاویر آیفون ۱۰ دارای کنتراست بیشتر و روشن‌تر هستند تا عکس جذاب‌تری ثبت شود. نمی‌توان گفت رویکرد کدام بهتر است، سامسونگ یا اپل؛ به همین دلیل باید گفت رویکرد یک گوشی همچون ال‌جی وی ۳۰ که همه‌چیز در آن متعادل است شاید بهتر باشد. در حقیقت نیز باید گفت در این صحنه دوربین ال‌جی وی۳۰ بهترین عکس را ثبت کرده است.


صحنه چهارم: عکس سلفی
در این تصویر، یک مشکل دوربین‌های سلفی پرچمداران این‌ روز‌ها مشخص می‌گردد. به دلیل اینکه این گوشی‌ها از لنز‌هایی با زاویه‌ی بسیار گسترده در دوربین‌های جلوی خود استفاده می‌کنند باعث شده که در تمام تصاویر چهره‌ی شخص کشیده‌تر و دراز‌تر از واقعیت نشان داده شود و به مزاح می‌توان گفت چهره‌اش شبیه یک موز شده است. بنابر‌این در این زمینه نمیتوان به طور قطعی گفت کدام دوربین بهتر از بقیه عمل کرده است. تمام این دوربین‌ها باید تغییراتی در زمینه‌ی پردازش تصاویر سلفی لحاظ کنند. پس فعلاً در این مورد باید گفت همه‌ی این دوربین‌ها به طور مساوی خوب یا به طور مساوی بد هستند.


همانطور که در آغاز مطلب نیز عنوان شد پیشنهاد می‌شود این عکس‌های گلکسی اس‌۹ را به عنوان قدرت نهایی دوربین این گوشی در نظر نگیرید زیرا ممکن است نرم‌افزار پردازش دوربین آن هنوز تکمیل نشده و این تصاویر با تصاویر ثبت شده توسط مدل‌های عرضه‌ شده به بازار کمی متفاوت باشند. هر چند با توجه به زمان عرضه‌ی این گوشی که تقریباً دو هفته‌ی دیگر تعیین شده به زودی صحت این موضوع و قدرت اصلی دوربین این گوشی مشخص خواهد شد.