زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در گفتگوی اختصاصی  با خبرنگار ربیع درباره برنامه های اجرا شده توسط این سازمان برای نکوداشت مقام زن در اصفهان گفت:همزمان با میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز تکریم و نکوداشت مقام مادر و زن ۱۲۸ رویداد فرهنگی و اجتماعی به همین مناسبت در محلات مختلف شهر اصفهان ودر مناطق ۱۵ گانه شهر داری اصفهان تدارک و اجرا شد.

مجتبی شاهمرادی افزود:این برنامه ها با هدف تجلیل و معرفی مادران و چهره های موفقی است که نقش ها و قابلیت های خوبی در جامعه داشته اند تا الگویی بری جوانان باشند .

وی با اشاره به اینکه در همه مناطق شهری اصفهان تجلیل از زنان فعال، مادران شهید، بانوان حافظ قرآن، پژوهشگر و نویسنده، مدال آور در عرصه‌های ورزشی و علمی، فعال فرهنگی،ایثارگر و بسیجی،معلم، پرستار، نخبه و مخترع، استاد دانشگاه،کارآفرین،کارشناس صنایع دستی و فعال مشاغل خانگی و دیگربا نوان فرهیخته در دستورکارقرارداشت افزود:علیرغم محدویت های مالی ولی تلاش شد بر مبنای شعار محله محوری در دل محلات به شناسایی و تجلیل از ظرفیت های بالقوه بانوان اقدام کنیم .

شاهمرادی، با اشاره به اینکه در برخی از محلات مانند منطقه ۲ شهرداری این کار برای دومین سال انجام شد افزود:در دوران فعلی نگاه ویژه‌ای به زنان به خصوص در جمهوری اسلامی  شده و برگزاری چنین جشن هایی در راستای همین نگاه به زن به عنوان یک عنصر جامعه ساز است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه زنان توانایی ایفای چندین نقش بدون تضارب و تداخل را دارند، افزود: هر زن اصفهانی قابلیت‌هایی که دارد و می تواند الگوی  خانواده محوری باشد.

وی اشاره به دیدگاه امام(ره) و رهبری به  نقش زن و میدان داری عرصه توسط زنان تصریح کرد: دیدگاه این دوره مدیریت شهری و نیز شورای شهر در راستای اقدامات گذشته؛ توجه بیشتر به محله محوری  با نگاه ویژه به زنان  است، چنانکه تاکنون در کمیته‌ها و بازدیدها اتفاقات در خوری برای انجام شده است.

شاهمرادی گفت: زنان به واسطه نگاه تیز بینانه‌ای که دارند در حل بسیاری ازمسائل و مشکلات منطقه‌ای می‌توانند نقش موثرتر داشته باشند، افزود: زن تراز انقلاب باید الگوسازی کند، زیرا الگوی دختران جوان ما ملموس نیست و بسیاری از آن‌ها دچار بحران هویت شده‌اند.

زهرا نصیری