به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد رضا ابراهیمی، با اشاره به اینکه متاسفانه هیچ گاه این تکلیف قانونی توسط انبوه سازان به درستی اجرا نشده است افزود: در این زمینه شاهد هستیم که دربسیاری از شهرکهای اصفهان انبوهی ازجمعیت در خود دارند اما فضای کافی و مناسب برای آموزش در آنها وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در برخی شهرک ها حتی سرانه زمین برای ایجاد فضای آموزشی توسط خیران هم وجود ندارند این مسئله را برای سسیتم تعلیم و تربیت بغرنج عنوان کرد و گفت:فولادشهر بحرانیترین نقطه از این نظر است، بیش از ۴۸ درصد از مدارس در فولادشهر دو نوبته بوده و تراکم کلاسها در این منطقه زیاد است.
ابراهیمی افزود: در شهرک شهید کشوری هم تنها یک مدرسه دولتی وجود دارد که یک طبقه آن دخترانه و یک طبقه آن پسرانه از دو مسیر جداگانه است و بالاترین تراکم دانشآموزان با ۴۲ نفر در هر کلاس در این مدرسه وجود دارد.
وی اضافه کرد: در شهرک سیمرغ هم هیچ فضایی با عنوان مدرسه دولتی ساخته نشده است؛ همچنین شهرک گل نرگس و بهارستان نیز وضعیت نامطلوبی دارند.
وی با اشاره به اثرات افزایش فاصله محل زندگی دانشآموزان با مدرسه گفت: وقتی دانشآموز مجبور باشد برای تحصیل از محل زندگی خود به نقطه دورتری برود، دچار معضلات اجتماعی و فرهنگی میشود و ناامنی، ترافیک، هدر رفتن انرژی و بسیاری آسیب دیگر به دنبال میآورد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تاثیرات تعطیلی و مجازی شدن آموزش گفت: در این شرایط یا باید مدارس را به کلی تعطیل کرد یا همچون گذشته به آموزش مجازی روی آورد که در این صورت علیرغم بیان معایب و معضلات دسترسی دانشآموزان به فضای مجازی، مجددا به پله اول بازمیگردیم.
وی بر حفاظت از دادههای الکترونیکی آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از راهبردهای ضربه زدن دشمن استفاده از سیستمهای الکترونیکی و حملات سایبری است، از این رو حفظ سامانههای الکترونیکی از این موارد هائز اهمیت است.
وی ادامه داد: حفظ دادهها در سامانههای مختلف نیازمند زیرساختهایی است که باید به آنها توجه شود؛ َدر این راستا طرحوارهای در آموزش و پرورش استان وجود دارد که نیازمند برخی مصوبات در شورای آموزش و پرورش است.
زهرا نصیری