اصفهان » اقتصادی » تولیدی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1040801
شنبه - 12 خرداد 1403 - 13:45
مدیر کل امورمالیاتی استان اصفهان در گفتگو با ربیع:

۹۸ درصد از درآمد استان از محل مالیات تامین می شود

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در حال حاضر چهار درصد از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، سهم فرمانداری‏‌ها، شهرداری‏‌ها و دهیاری‏‌ها است که باید در راستای رفاه اجتماعی هزینه شود

۹۸ درصد از درآمد استان از محل مالیات تامین می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، احمد رضا مدبر نیا در گفتگو با ربیع افزود:این مبلغ در سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن ۴۰ درصد رشد داشته و از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

 وی ادامه داد: امسال توزیع عوارض ارزش افزوده به حساب ۱۰۷ شهرداری، ۸۷۰ دهیاری و۲۷ فرمانداری سطح استان به صورت ماهانه و براساس جمعیت در راستای عمران وآبادانی شهری وتوسعه مبلمان شهری پرداخت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: خوشبختانه از ابتدای سالجاری نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافته است و هم اکنون ۹۸ درصد درآمد استان و ۵۴ درصد از بودجه اصفهان از محل مالیات تامین می شود.

مدبرنیا با بیان اینکه حرکت سازمان امور مالیاتی با ایجاد سامانه های متعدد در مسیر شفاف سازی و حذف فعالیت های سوداگرانه است، بیان داشت: در حال حاضر همچنین اطلاعات مالی فعالان اقتصادی در اختیار سازمان مالیاتی است و اصلاح فرایند فعالیت های اقتصادی در سازمان مالیاتی به طور جدی مورد پیگیری است.

مدیرکل امور مالیاتی استان تاکید کرد: اطلاع رسانی به موقع و اثرگذار در ایجاد فرهنگ سازی مالیاتی و نهادینه سازی فرهنگ پرداخت مالیاتی بسیار با اهمیت است و رسانه ها می توانند نقش مهم و حساسی در فرهنگسازی پرداخت مالیات ایفا کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه حرکت این اداره کل به سمت تامین درآمدهای مالیاتی  وتکریم مودیان است، اظهارداشت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ میزان عوارض واریزی مالیات بر ارزش افزوده و میانگین نرخ رشد به صورت سه ماهه به اطلاع عموم مردم و در جهت آگاهی بخشی هزینه کرد مالیات اطلاع رسانی می شود.

زهرا زرفشانی