معاونان حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کردند:

۹۰ درصد بزرگراه ها ی اصفهان مجهز به گارد ریل است/ توزیع ۳۰ هزار حلقه لاستیک به رانندگان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان  گفت: به منظور کمک به رانندگان امسال حدود ۲۰ هزار حلقه لاستیک از اول مهر واز اواخر تیر ماه ۱۰ هزار تایر صنف بر اساس کارکرد به رانندگان حمل و نقل برون‌شهری توزیع شد.

۹۰ درصد بزرگراه ها ی اصفهان مجهز به گارد ریل است/ توزیع ۳۰ هزار حلقه لاستیک به رانندگان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان  گفت: به منظور کمک به رانندگان امسال حدود ۲۰ هزار حلقه لاستیک از اول مهر واز اواخر تیر ماه ۱۰ هزار تایر صنف بر اساس کارکرد به رانندگان حمل و نقل برون‌شهری توزیع شد.

علیرضا جعفری، در نشست خبری به مناسبت هفته هوای پاک و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه تلفات اصفهان به صورت مستمر از ده سال قبل کاهش داشته است افزود: راه‌های ما با سرعت به بزرگراه تبدیل می‌شود اما تجهیزات همان قبلی‌ها است و کمبود تابلوهای اطلاعاتی همچنان هست، گستره راه‌های اصفهان زیاد است .

وی ادامه داد: با این که هر متر مربع این تابلوها حدود یک‌میلیون تومان هزینه دارد و اعداد سنگینی است اما اداره قراردادی با مبلغ یک میلیارد و نیم سالانه برای تابلو بسته و همچنین با اعتباری حدود ۳۵۰ میلیون تومان تابلوهای قبلی بازسازی شده است، همچنین رسیدگی به تابلوهای فسفری که نشان‌دهنده نقاط پر تصادف است در دستور کار است.

۹۰ درصد بزرگراه ها ی اصفهان مجهز به گارد ریل است

در ادامه نیز معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان داشت: گارد ریل استاندارد برای جاده‌ها استفاده شده است و اگر جایی دیده می‌شود که اتفاقی برای آن‌ها رخ داده در تصادف اتفاق افتاده است ، البته در بعضی موارد جاهایی هست که کسری دارد، اما از حدود ۱۲ هزار کیلومتر راه‌ها و محورهای بزرگراهی استان بالای ۹۰ درصد جاهایی که نیاز بوده مجهز به گارد ریل است.

فرزاد دادخواه،  در خصوص بحث روشنایی جاده‌ها گفت: الزاماً همه راه‌ها نباید روشن باشد به جهت اینکه راننده‌ها در جاده معمولاً به رانندگی در نور کم عادت کرده‌اند و وقتی جاده پر نور می‌شود منجر به تصادف هم می‌شود.

وی گفت: استان اصفهان برای روشنایی به صورت نقطه‌ای کار می‌کند، در قوس‌های پرخطر جاده و سه‌راهی‌ها و در بخش دوربرگردان روشنایی انجام می‌شود، آزادراه ذوب‌آهن اولین راهی است که به روشنایی LED مجهز خواهد شد.

دادخواه ادامه داد: اولویت نقاط پر تصادف است که محدودیت اعتبار باعث می‌شود امکان برای روشنایی همه جاده‌ها وجود ندارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: بالای ۵۰ درصد تصادفات در بزرگراه‌ها است، گستردگی راه‌های استان اصفهان، محورهای دو طرفه رخ به رخ می‌دهد و زمانی که پلیس ورود پیدا می‌کند سرعت غیرمجاز و خواب‌آلودگی علت بیشتر تصادفات است.