۸۵۰ هزار اثر از شهدای استان اصفهان ثبت و ضبط و به نسخه دیجیتالی تبدیل شده‌اند

رئیس بنیاد شهید استان اصفهان گفت: بنیاد شهید برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا و حفظ آثار آن‌ها تلاش‌هایی کرده است و ۸۵۰ هزار اثر از شهدای استان ثبت و ضبط شده و به نسخه دیجیتالی تبدیل شده است.

۸۵۰ هزار اثر از شهدای استان اصفهان ثبت و ضبط و به نسخه دیجیتالی تبدیل شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، داریوش وکیلی که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان بود، اظهار کرد: در ابتدا یاد ۲۳ هزار و پانصد شهید استان و ۹۵ شهید مدافع حرم را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید در ۲۲ اسفند ۵۸ و به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد، افزود: به همین مناسبت شورای انقلاب فرهنگی این روز را روز شهدا نامید است؛ شهادت رفیع‌ترین قله انسان است و سرچشمه همه خوبی‌هاست.

رئیس بنیاد شهید استان اصفهان تصریح کرد: شهید محرک تاریخ و حماسه‌ساز است و شهادت الگوبرداری از برترین‌هاست که اوج کمال انسان و الگو برداری از حضرت عباس (ع) است.

وی عنوان کرد: شهادت عالی‌ترین منشأ ایثار است و شهید حی و وارث انبیاست و این شهدا هستند که حاکم کننده اراده الهی در بشریت هستند؛ پیروزی انقلاب اسلامی نیز حاصل شجره طیبه شهادت است.

وکیلی مطرح کرد: بنیاد شهید نیز برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا و حفظ آثار آن‌ها تلاش‌هایی کرده است و ۸۵۰ هزار اثر از شهدای استان ثبت و ضبط شده و به نسخه دیجیتالی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: موضوع کار بنیاد بر اساس اساسنامه مصوب مجلس بر سه رکن استوار است که در قبال شهادت، در کنار شهید بودن و در کنار خانواده شهدا بودن این سه رکن هستند؛ در رابطه با شهادت، تحقیق و برنامه‌ریزی برای شهادت و احیای فرهنگ ایثار در جامعه در دستور کار بوده است.

رئیس بنیاد شهید استان اصفهان افزود: در قبال شهید، وظیفه تجلیل از مقام شهید، زنده نگه داشتن یاد او، حفظ آثار فرهنگی و وصایای شهید، ترویج سیره آن‌ها و برگزاری یادواره شهدا پیگیری شده است و در قبال خانواده شهدا نیز پیگیری حقوق فرهنگی، آموزش، توانمند کردن فرزندان شهدا برای پذیرش مسؤولیت‌های اجتماعی و تقویت اراده آن‌ها بر عهده بنیاد شهید بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش شده ارتباط معنوی خانواده‌ها با شهدا تقویت شود و فرزندان آن‌ها برای حفظ میراث شهادت و دفاع از ارزش‌های انقلاب آماده شوند.

وکیلی ابراز کرد: بنیاد شهید، بنیادی آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و تلاش می‌کند با استعانت به فرهنگ شهادت امام حسین (ع) و استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی خانواده شهدا و ایثارگران قدم بردارد.

وی در پایان اظهار کرد: در این راستا سه رکن را دنبال کرده که عبارت‌اند از، ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی و بهره‌وری که اقداماتی نیز صورت گرفته است.

فارس