استانها » البرز
کد خبر : 752252
جمعه - 7 تیر 1398 - 17:21

۸۰۳ نوع ماده روانگردان در جهان عرضه می شود

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به اینکه در عرصه مواد مخدر ۱۰ میلیون نفر قاچاقچی فعالیت می کنند، گفت: ۸۰۳ نوع ماده روانگردان در جهان عرضه می شود.

۸۰۳ نوع ماده روانگردان در جهان عرضه می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، حسین عباسی، سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج، فقر را بزرگترین معضل هزاره سوم برشمرد و گفت: این امر موجب شده است تا کمتر کشوری با معضل اعتیاد مواجه نشود؛ آمارهای ملل متحد بیانگر این است که ۲۷۵ میلیون نفر از میان متقاضیان مواد مخدر حداقل یک نوع مواد مخدر را در سال مصرف می کنند.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به اینکه در عرصه مواد مخدر ۱۰ میلیون نفر قاچاقچی فعالیت می کنند، اظهار کرد: ۸۰۳ نوع ماده روانگردان در جهان عرضه می شود؛ مواد مخدر به یک ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر ناخالص جان خود را از دست می دهند، ادامه داد: گردش مالی قاچاق مواد مخدر، رشد تجارت را برای قاچاقچیان به دنبال داشته است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: ۱۰ درصد از جمعیت کشور را خانواده هایی تشکیل می دهند که دغدغه اعتیاد دارند؛ همجواری ایران با افغانستان و پاکستان موجب شده است تا از سوی دشمنان مورد تهاجم فرهنگی اعتیاد قرار گیریم و در نهایت با افزایش فساد اخلالی مواجه شویم.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز، اعتیاد را یکی از عوامل افزایش قتل، کودک آزاری، همسرآزاری و طلاق دانست و اظهار کرد: اعتیاد جزو پنج آسیب اجتماعی اول جهان بوده و آمار مصرف کنندگان مواد مخدر دو میلیون و ۸۱۲ هزار نفر است.

به گفته وی، دو هزار و ۲۰۰ سازمان مردم نهاد برای مبارزه با مواد مخدر تلاش می کنند؛ این سمن ها برای کاهش آمار معتادان، توانمندسازی و اشتغال آنان شبانه روزی تلاش می کنند تا به کاهش ۲۵ درصدی بر اساس برنامه ششم توسعه در این زمینه برسیم.

عباسی بیان کرد: ۹ هزار مرکز مجاز در عرصه درمان و کاهش اعتیاد فعالیت می کنند و  ۱۱۶ هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ در سطح کشور تحت درمان  قرار گرفته اند.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز مطرح کرد: باید از شهیدان و رزمندگان جبهه و جنگ درس بگیریم؛ آن ها برای مقابله با دشمنی ها و آسیب ها جان خود را از دست دادند.

وی با تأکید بر اهمیت صیانت از انقلاب افزود: همه ما متعهد هستیم تا برای پیروزی و سعادتمندی انقلاب به سهم خود و جایگاهی که قرار گرفته ایم گام برداریم.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/