اصفهان » تولیدی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1040224
چهارشنبه - 2 خرداد 1403 - 12:39
به رغم جایگاه دوم اصفهان در تامین مالی دولت

۸ درسد درآمد استان به اصفهان بر می گردد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان خواستار تسریع در شناسایی و ثبت اموال مازاد دستگاه های اجرایی استان شد. ناصر یارمحمدیان افزود: با توجه به اجرای طرح مولدسازی دارایی های دولتی، لازم است در استان اصفهان در جهت تکمیل پروژه های عمرانی و شناسایی و ثبت اموال مازاد دستگاه های اجرایی در «سامانه سادا» اقدامی ویژه صورت گیرد.

۸ درسد درآمد استان به اصفهان بر می گردد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان خواستار تسریع در شناسایی و ثبت اموال مازاد دستگاه های اجرایی استان شد. ناصر یارمحمدیان افزود: با توجه به اجرای طرح مولدسازی دارایی های دولتی، لازم است در استان اصفهان در جهت تکمیل پروژه های عمرانی و شناسایی و ثبت اموال مازاد دستگاه های اجرایی در «سامانه سادا» اقدامی ویژه صورت گیرد.

وی اظهارداشت: در راستای اجرای طرح مولدسازی دارایی ها، تاکنون ۸۱ ملک در استان از اموال مازاد دولتی شناسایی شده است و در دست اقدام به منظور اجرای مولد سازی دارایی ها است.

وی بیان داشت: از این تعداد، برای ۵۱ فقره از املاک مجوز هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت دریافت شده و این اموال در حال ارزش افزایی، کسب نظریه کارشناس دادگستری به منظور قیمت گذاری و ارسال بسته رونق جهت دریافت مصوبه کمیته پایش سازمان خصوصی سازی است.

وی ادامه داد: درخصوص بقیه اموال مازاد نیز اقدامات لازم جهت دریافت مصوبه از هیات عالی انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بیان داشت: در برخی موارد بعضی از دستگاه های اجرایی استان از جمله اداره کل ارتباطات و تنظیم مقررات رادیویی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بهزیستی استان اقدام به مولد سازی اموال استانی از طریق وزارتخانه خودشان کرده اند که لازم است به منظور جلوگیری از تضییع حق استان در تخصیص منابع حاصل از فروش این اقدامات به صورت هماهنگ انجام شود.

یلرمحمدیان با بیان اینکه برخی مصوبات مربوط به اصلاحات و تغییر رویه انجام امور مربوط به مولدسازی اموال مازاد دستگاه های اجرایی استان نیاز به اصلاحاتی دارد که از آن جمله می توان به حذف مراحل قیمت گذاری مجدد اشاره کرد. وی همچنین بر ضرورت بازگشت ۱۰۰ درصدی منابع حاصل از فروش اموال مازاد به استان تاکید کرد.

*امسال منابع حاصل از مولدسازی، درآمد استانی اصفهان است

وی با اشاره به جایگاه دوم استان اصفهان در مشارکت در تامین مالی دولت گفت: با وجود چنین جایگاهی در تامین مالی کشور، شاخص بازگشت درآمد در این استان ۸ درصد است.

یارمحمدیان عنوان کرد: امسال در سال جهش تولید با مشارکت مردم سه ماموریت در این زمینه بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است و سرعت بخشیدن به تخصیص منابع تبصره ۱۸ به عنوان تامین مالی بخش اقتصادی، ‌ تسهیل صدور مجوزها برای فعالان اقتصادی و کار آفرینان و بهبود محیط کسب و کار با حذف قوانین زائد و رویه های ضد تولید از برنامه های اصلی ما است.

یارمحمدیان افزود: برای افزایش ظرفیت تولید و اشتغال باید بر جذب سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران خارجی متمرکز شویم  وامیدواریم با تعامل بیشتر با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، جایگاه استان را ارتقاء دهیم.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی بهترین شیوه تامین مالی غیرتورمی و غیر رکودی، مولدسازی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال برای نخستین بار منابع حاصل از مولدسازی به عنوان درآمد استانی در بودجه در نظر گرفته شده است.

یارمحمدیان گفت: در سال ۱۴۰۳ از کل ۴۰ همت پیش بینی شده، رقم ۶ همت برای استان اصفهان درنظر گرفته شده است که امیدواریم علاوه برتحقق آن، به درآمد مازاد نیز دست یابیم.

زهرا زرفشانی