اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 418316
پنجشنبه - 15 شهریور 1397 - 19:24

۷۷۵۰ میلیارد ریال وام به روستاییان اختصاص یافت

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار امسال توسط بانک سینا برای ارایه تسهیلات به طرح های اشتغالزای روستایی کشور اختصاص یافت.

۷۷۵۰ میلیارد ریال وام به روستاییان اختصاص یافت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری معاونت توسعه روستایی رییس جمهوری و سازمان منطقه آزاد قشم افزود: دولت دوازدهم و بنیاد علوی هر کدام ۵ درصد از کارمزد آن را پرداخت می کنند تا نرخ کارمزد این تسهیلات برای متقاضیان به هشت درصد کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته نیز با طرحی مشابه، ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط بانک سینا به روستاییان اختصاص یافت و این در حالی است که تا پیش از این، هیچ دولتی از نظر فنی و اعتباری به وام های روستایی کمک نکرده است.
رضوی بیان کرد: دولت همچنین با اجازه مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی، به طرح ایجاد اشتغال روستایی و عشایری اختصاص داد.
او افزود: مقرر شد بانک ها نیز همین میزان اعتبار به این طرح اختصاص دهند که در قالب وام های با سود متوسط ۶ درصد تخصیص می یابد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری ادامه داد: این تسهیلات برای روستاهای مرزی با سود ۴ درصد محاسبه می شود و عشایر غیر مرزی نیز می توانند از وام های با سود ۶ درصد این طرح استفاده کنند.
رضوی بیان کرد: طبق طرح یادشده، افراد در شهرهای زیر ۱۰ هزار جمعیت نیز می تواند وام های با ۱۰ درصد سود دریافت کنند.
وی یاد آور شد: این وام ها تا ۳ سال دوره مشارکت و تنفس دارد و از سال چهارم پرداخت ۶ ساله آن آغاز می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری اظهار داشت: ۳.۵ درصد از این اعتبار معادل ۴ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال سهم استان هرمزگان است که بر اساس جمعیت و نرخ بیکاری روستایی بین شهرستان ها تقسیم می شود.
رضوی تاکید کرد: از آنجا که شرایط شهرستان قشم ویژه است، علاوه بر ۲ اعتبار یادشده، برای اشتغال روستایی این شهرستان اعتبار در نظر گرفته می شود.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی بانک ها را موظف کرده، از متقاضیان وام تا ۲ میلیارد ریال و از زنان بی سرپرست تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سفته را به عنوان تضمین وام بپذیرند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یک هزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع گستره و ۱۵۰هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.