استانها » البرز
کد خبر : 874213
دوشنبه - 13 آبان 1398 - 21:29

۷۰ درصد موقوفات البرز در حوزه کشاورزی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از وجود بیش از یک هزار و ۶۰۰ موقوفه و بیش از ۱۰ هزار رقبه در البرز خبر داد و گفت: ۷۰ درصد موقوفات در البرز در قالب اقدامات کشاورزی و سایر موارد در دیگر حوزه‌ها از جمله صنعت هستند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در همایش «وقف و رسانه» که عصر امروز همزمان با آخرین روز از دهه وقف در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اصحاب رسانه را صاحبان قلم دانست و گفت: این قشر امروز نقش بسزایی در پیشبرد اقدامات فرهنگی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده میان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و سازمان بسیج رسانه البرز که در مراسم امروز به امضا رسید، افزود: مقرر شد در راستای ترویج سنت حسنه وقف یا ساخت مستندات ترکیبی و گزارشی در خصوص ترویج وقف فعالیت کنیم که شناساندن فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات البرز نیز در این زمینه مدنظر است.

وی از وجود بیش از یک هزار و ۶۰۰ موقوفه و بیش از ۱۰ هزار رقبه در البرز خبر داد و بیان کرد: ۷۰ درصد موقوفات در البرز در قالب اقدامات کشاورزی و سایر موارد در دیگر حوزه‌ها از جمله صنعت هستند. امیدواریم با تشکیل انجمن یاوران وقف توسط اصحاب رسانه البرز بتوانیم گام‌های خوبی را برای معرفی برکات، آثار وقف و تعریف اقدامات جدید با رویکردهای اجتماعی – فرهنگی برداریم.

دشتکی مطرح کرد: ۹ پروژه ملی در قالب اقدامات اداره کل اوقاف البرز تعریف شده که از این تعداد، سه پروژه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور تصویب و مقرر شده با حمایت مسؤولین در استان اجرا شوند؛ امروز هرکسی که پروژه‌ای دارد و فکر می‌کند این پروژه موجب اشتغال، احیا، آبادانی و کمرنگ‌تر شدن تحریم‌ها می‌شود آن را به اوقاف معرفی کند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در البرز همزمان با عید غدیرخم بیش از ۱۵ زندانی آزاد شدند و در مرحله دوم نیز در نهم و هفدهم ربیع‌الاول به ترتیب ۹ و ۲۱ زندانی آزاد می‌شوند، با اشاره به ایجاد باغ پسته در بخشی از زمین‌های لم یزرع و بایر شهرستان اشتهارد گفت: با ایجاد باغ پسته سرمایه‌گذار کاری بر مبنای سرمایه‌گذاری در آن اراضی انجام داده و ۷۰ درصد آن‌ برای سرمایه گذار  و ۳۰ درصد برای مجموعه موقوفه است.

انتهای پیام/س