اجتماعی » اردستان » تولیدی » حمید فرخی » خبر پوششی » شهری
کد خبر : 467499
یکشنبه - 15 مهر 1397 - 22:09
خبرنگار: حمید فرخی

۶۶ درصد جمعیت اردستان شهری هستند

فرماندار اردستان گفت : از ۴۲ هزار نفر جمعیت شهرستان اردستان ۶۶ درصد آن در سه شهر اردستان ، زواره و مهاباد سکونت دارند.

۶۶ درصد جمعیت اردستان شهری هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حمیدرضا تاملی بعد از ظهر روز یک شنبه در کارگروه شهرداران و امور شهری اردستان بیان کرد: محدوده حریم شهری اردستان با بخش زواره نیازمند پایش است ولی شهرداری ها ابزار اجرا را نداشته باید پاسخگوی مراجع زیادی باشند.
وی عنوان کرد : امروز بسیاری از اراضی و محدوده های روستایی توسط منابع طبیعی جزء اراضی ملی معرفی شده است که این کار بدون کارشناسی لازم صورت گرفته و باعث شده تا امکان توسعه مسکن در بسیاری از روستاهای شهرستان اردستان وجود نداشته باشد.
فرماندار اردستان تصریح کرد: همچنین بسیاری از اراضی شهرستان بدون کار کارشناسی و در نبود متولیان شهری جزء مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع قرار گرفته که خود مانع توسعه روستایی است.
تاملی ابراز کرد: زمانی که مسئولین شهرستان می بایست در تصمیم گیری های مهم حضور داشته باشتد، آنجا نبودند و امروز حل کردن بسیاری از مسائل با تبعات زیادی همراه است.
او تاکید کرد: دولت برآمده از رای مردمی است که عمده آنها در شهرها سکونت دارند و فرمانداری نمی تواند نسبت به مسائل حوزه شهری بی تفاوت باشد زیرا مردم حاکمیت را در یک چارچوب کلی می بینند و نمره ای که از رضایت مندی مردم ایجاد می شود همه ما در آن شریک هستیم.
فرماندار اردستان با بیان اینکه نسبت به آنچه در امور شهرداری ها اتفاق می افتد واکنش لازم را خواهد داشت گفت : شهرداری ها در مسائل مختلف پاسخ مناسب را به موقع و در فراینده های قانونی به مردم بدهند.
تاملی گفت : هدف از تشکیل کارگره شهرداری ها و امور شهری رسیدگی به مشکلات شهرداری ها و مسائل مرتبط با دستگاه های اجرایی می باشد. وی اعلام کرد: مدیریت شهرستان خواستار تهیه طرح تفصیلی شهرها بر اساس واقعیات شهری است و نباید در انعکاس مسائل و مشکلات مردم به مرکز استان کوتاهی شود.
فرماندار اردستان افزود: هر جا مشکلی وجود داشته با ورود فرمانداری و پی گیری جدی موضوع مسئله نتیجه بخش بوده است.
تاملی اضافه کرد: شهرداری ها نسبت به اجرای طرح ممیزی املاک اقدام کنند و بدانند هزینه اجرای آن طرح قابل بازگشت است.