استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 366169
یکشنبه - 7 مرداد 1397 - 10:41
خبرنگار: مهري خزاعي

۶۵۰۰ دانشجو در دانشگاه امام رضا (ع) مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: ۶۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر در دانشگاه امام رضا (ع) مشغول به تحصیل هستند.

۶۵۰۰ دانشجو در دانشگاه امام رضا (ع) مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر مرتضی رجوعی در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: دانشگاه امام رضا (ع) از سال ۱۳۸۷ اقدام به پذیرش و جذب دانشجو کرده است و دو دهه از فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه سپری می‌شود، این دانشگاه در دو دهه فعالیت خود، رشته‌های آموزشی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا توسعه داده و در سه دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی و هنر و معماری اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

رجوعی با بیان اینکه در این دانشگاه بالغ بر ۶۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر مشغول به تحصیل هستند، افزود: از این تعداد ۳۷۰۰ دانشجو در پردیس رضوان ویژه خواهران و ۲۸۰۰ دانشجو در پردیس اسرار برادران در ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۳۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۴ رشته در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از مزیت‌های این دانشگاه، تأسیس دانشکده مجازی یا مرکز آموزش‌های الکترونیک است که در حال حاضر با ۷ رشته مجازی در مقطع کارشناسی ارشد از جمله آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان، طراحی شهری، برنامه‌ریزی شهری، نهج البلاغه، هوش مصنوعی و … یکی از دانشکده‌های پیشرو است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان کرد: ماموریت ما یک دانشگاه جامع، غیر دولتی دین مدار منتسب به عالم آل محمد(ص) است که با رویکردهای نیازمحوری، مزیت‌محوری و آینده‌نگری، با هدف پژوهش‌گری، مهارت‌افزایی و دانش‎اندوزی در چارچوب ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

رجوعی بیان کرد: بر اساس چشم اندازهای دانشگاه، دو هدف استراتژیک را دنبال می‌کنیم، یکی از اهداف ما مرجعیت علمی در جهان اسلام و دیگری کادرسازی و تربیت نیروی انسانی برای مجموعه‌های وابسته به آستان قدس رضوی و کشورمان است، ما اعتقاد داریم اگر بخواهیم به مرجعیت علمی دست یابیم در ابتدا باید کادرسازی کنیم و در گام بعدی به تربیت نیروی انسانی توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم در دانشگاه امام رضا(ع) مرجعیت علمی دارای ۴ لایه است، افزود: سیاست‌های علمی و پژوهشی بر اساس این لایه‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، ما بر این باور هستیم که دانشگاه امام رضا(ع)، باید در مجموعه نهادهای آستان قدس رضوی مرجع باشد و همچنین لایه دوم مرجعیت علمی در سطح استان است که نهادهای فعال اعم از استانداری، شهرداری و ادارات دولتی و غیر دولتی باید دانشگاه را به عنوان مرجع خود قلمداد کنند.

وی در ادامه گفت: در لایه سوم که لایه کشوری است ما اعتقاد داریم در سطح نیازهای کشور می‌توانیم مرجع باشیم و در لایه بعدی در سطح فراملی اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: جذب و حمایت از نخبگان علمی و فرهنگی از دیگر رویکردهای این دانشگاه است که این طرح از دو سال گذشته آغاز شده است و تا کنون ۲ هزار دانشجوی مستعد و محروم مورد حمایت قرار گرفته‌اند.