استانها » البرز
کد خبر : 869519
پنجشنبه - 9 آبان 1398 - 19:43

۶۰۰ مورد کارآفرینی در روستاهای البرز/۲۰۰ صندوق قرض‌الحسنه تشکیل شد

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از ۶۰۰ مورد کارآفرینی در روستاهای البرز و تشکیل ۲۰۰ صندوق قرض‌الحسنه در خبر داد و گفت: این اقدام با هدف یاری مردم روستایی انجام شد.

۶۰۰ مورد کارآفرینی در روستاهای البرز/۲۰۰ صندوق قرض‌الحسنه تشکیل شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، سردار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز صبح امروز در آئین افتتاح ۱۲۰۰ پروژه محرومیت زدایی در استان البرز که با حضور سردار سلامی در روستای جارو برگزار شد، گفت: امروز سپاه پاسداران در حوزه های امنیتی، داخلی، جنگ اقتصادی و خدمات رسانی به مردم حضور دارد. جهاد خدمات رسانی به جز منفعت مادی که برای کشور و مردم دارد، داشته هایی نیز خواهد داشت و سپاه به دنبال کلیدواژه هایی است تا آن ها را در جامعه نهادینه کند.

فرمانده سپاه استان البرز با اعلام انجام یک هزار و ۲۰۰ پروژه فعال محرومیت زدایی و خدمات رسانی در عرصه های سلامت و بهداشت، کشاورزی و آبرسانی، فرهنگی و ورزشی و آموزش و اشتغال در البرز مطرح کرد: این اقدامات ثمره زحمات نیروهای سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان و جهادگران با هماهنگی و همکاری مسؤولین استانی، کمیته امداد، جهاد سازندگی و تمام رده ها است.

مولایی اذعان کرد: در عرصه های کشاورزی و آبرسانی انجام ۳۲ پروژه و تکمیل و مرمت ۶۹ پروژه و در عرصه های بهداشت و درمان نیز انجام یک پروژه و مرمت و تکمیل چهار پروژه صورت گرفته است. احداث پنج پروژه و تکمیل و ترمیم ۱۰۹ پروژه در بخش آموزش و اشتغال، ۹۱ پروژه عام المنفعه مانند خانه محروم، راه و پل روستایی و تکمیل ۴۱۸ پروژه از دیگر اقدامات سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز هستند.

فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: در بخش فرهنگی و ورزشی، ۱۵۰ پروژه احداثی مانند مسجد، خانه عالم، کتابخانه و مجموعه های ورزشی و تکمیل و مرمت ۲۹۲ پروژه صورت گرفته و اهدای ۱۳۹ سری جهیزیه به زوج های جوان نیز انجام شده است.

مولایی اذعان کرد: تشکیل ۲۰۰ صندوق قرض الحسنه با هدف یاری مردم روستایی، ۶۰۰ مورد کارآفرینی در روستاها و مناطق مختلف، برگزاری ۹۷۲ کلاس آموزش مشاغل مختلف و راه اندازی ۱۲ کارگاه صنایع دستی و اقتصادی نیز از جمله اقدامات سپاه استان البرز است. شاید در ظاهر عدد و رقم این اقدامات که با تدبیر مقام معظم رهبری و به همت گروه های جهادی و مسؤولین صورت می گیرد، کوچک باشد اما گره های بزرگی را از زندگی مردم باز می کند.

انتهای پیام/پ۲/