استانها » البرز
کد خبر : 663418
پنجشنبه - 16 اسفند 1397 - 16:16
طی سال جاری

۶ هزار و ۵۶۱ دانش آموز البرزی به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند

مسئول سازمان اردویی راهیان نور سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: ۶ هزار و ۵۶۱ دانش آموز در دو بخش پسران و دختران در سال جاری به سفر راهیان نور اعزام شده اند.

۶ هزار و ۵۶۱ دانش آموز البرزی به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، احسان جعفری  با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۶۱ دانش آموز در دو بخش پسران و دختران در سال جاری به سفر راهیان نور اعزام شده اند، عنوان کرد: اعزام سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر در قالب ۲۰ کاروان و سه هزار و ۳۶۰ دانش آموز پسر در قالب ۱۸ کاروان به این مناطق صورت گرفته است.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز افزود: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، راهیان نور یکی از موضوعات پیروزی فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی ایران بر دشمنان بوده که از آن به عنوان بستر تمدن ساز یاد کرده اند.

مسئول با بیان اینکه راهیان نور یک فناوری انسان ساز است، اظهار داشت: دانش آموزان و دانشجویانی که تا پیش از این سفر، توجه زیادی به راهیان نور و شهدا نداشته اند، پس از این سفر معنوی به برکت شهدا و مناطق بازدید شده متحول شده و توانمندی های لازم جهت ادامه مسیر زندگی را کسب می کنند.

وی مطرح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، اعزام حدود پنج هزار نفر از تاریخ ۲۰ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۰ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت که امیدواریم بتوانیم بهره لازم را از این بستر فناوری انسان ساز ببریم.

وی افزود: در بخش دانشجویی نیز حدود ۵۰۰ نفر تا به امروز به مناطق اردویی راهیان نور اعزام شده اند و ۵۰۰ دانشجوی دیگر نیز تا پایان سال جاری رهسپار مناطق مذکور خواهند شد.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری تشریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش از سفر، طرح های خوبی توسط کاروان ها و نواحی بسیج در طول مسیر استان البرز تا خوزستان اجرا شده و پس از سفر نیز، برنامه تداوم ارتباط توسط نواحی و پایگاه های بسیج برگزار می شوند.

جعفری از اجرای برنامه های فرهنگی همچون تئاتر در مقرهای اسکان راهیان نور از جمله اردوگاه های شهیدان کلهر و مسعودیان به عنوان اقدام دیگر سازمان اردویی راهیان نور یاد کرد و گفت: رزمایش های فرهنگی نیز به صورت گسترده در اردوگاه شهید مسعودیان اهواز اجرا شده و تمام کاروان های سراسر کشور از آن دیدن کرده اند که بازخورد بسیار خوبی نیز داشته است.

به گفته وی، همچنین برنامه های رزمی فرهنگی توسط رزمندگان مدافع حرم در جبهه های حق علیه باطل سوریه در اردوگاه شهید کلهر برای دانش آموزان پسر اجرا شده و علاوه بر یک تمرین رزمی سبک، برخی آموزش های نظامی را نیز فرا گرفتند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ادامه داد: مستندی نیز در دوره های راهیان نور دختران و پسران ساخته شده و به مرحله تدوین رسیده است که امیدواریم با یاری صداوسیما، پیش از اعزام خانوادگی به مرحله پخش برسد.

جعفری همچنین بازدید زائران از کارخانه های صنعتی شهر اراک در بازگشت از اردوی راهیان نور را یکی دیگر از اقدامات دانست و بیان کرد: به موجب این امر، پیشرفت های علمی و صنعتی کشور نیز علاوه بر دستاوردهای معنوی حاصل از مناطق عملیاتی دفاع مقدس به مسافران یادآوری می شود.

وی ضمن اشاره به راه اندازی کانال راهیان نور البرز، خاطرنشان کرد: همشهریان محترم می توانند با مراجعه به حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج، جهت اعزام به مناطق عملیاتی راهیان نور ثبت نام کرده و یا با خودروی شخصی راهی این سفر زیارتی و سیاحتی شوند.

انتهای پیام/گ/۱۱۰۵/س/۲