استانها » اصفهان » تولیدی » دامون رشیدزاده » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 481391
چهارشنبه - 25 مهر 1397 - 12:20

۶ روز حساس برای پرسپولیس

کمتر از یک هفته یا دقیق‌تر ۶ روز تا دیدار حساس پرسپولیس مقابل السد باقی مانده است.

۶ روز حساس برای پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری ربیع، کمتر از یک هفته یا دقیق‌تر ۶ روز تا دیدار حساس پرسپولیس مقابل السد باقی مانده است.
قرمزهای پایتخت که در دیدار رفت موفق شدند در یک بازی دراماتیک تیم السد را با ژاوی و دیگر ستارگانش در قطر شکست دهند، حالا برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا فقط به یک تساوی در خانه احتیاج دارند؛ اما معضل بزرگ پرسپولیسی‌ها در این دیدار غیبت چند مهره کلیدی است؛ حسین ماهینی، مدافع سختکوش پرسپولیسی‌ها، به دلیل مصدومیت عملا کل فصل را از دست داده است و باید پای خود را به تیغ جراحی بسپارد.
بشار رسن،‌‌هافبک آماده این روزهای پرسپولیس، نیز در غم ازدست‌دادن مادرش سوگوار بوده و ممکن است چند تمرین پرسپولیس را از دست بدهد. البته رسن قطعا در دیدار برگشت حضور خواهد داشت و بعید به نظر می‌رسد برانکو با توجه به کمبود بازیکن از او در ترکیب اصلی استفاده نکند.
علیرضا بیرانوند و احمد نوراللهی هم این روزها در اردوی تیم ملی حضور دارند
و فعلا در تمرینات قرمزها حضور ندارند؛ اما این دو بازیکن نیز برای دیدار هفته آینده مشکلی نخواهند داشت و احتمالا در ترکیب اصلی پرسپولیس در مقابل السد حضور خواهند داشت.
سید جلال حسینی، امید عالیشاه و شجاع خلیل‌زاده نیز مصدومیت‌های جزئی دارند که اگر اتفاق خاصی در این مدت روی ندهد، مشکلی برای بازی‌کردن ندارند؛ با این حال تمرینات این روزهای پرسپولیس با همین اندک بازیکنان موجود دنبال می‌شود و سرخپوشان امیدوارند با حمایت ۸۰ هزار هوادار خود آزادی را به جهنمی سوزان برای السد تبدیل
کنند.
السد قطر
در طرف دیگر السد تقریبا با تمام قوا خود را برای دیدار برگشت آماده کرده است.
این تیم در این هفته از رقابت‌های جام حذفی قطر به بازیکنان اصلی خود استراحت داد و با ترکیب بازیکنان جوان و امیدهای خود به مصاف الریان رفت. حاصل کار اما برای السدی‌ها یک فاجعه تمام‌عیار بود. السد در این دیدار با نتیجه هشت بر صفر مقابل تیم الریان شکست خورد.
هشام زاید، سرمربی تیم امید السد که هدایت آنها را در این بازی بر عهده داشت، درباره این نتیجه گفت: الریان با تیم کامل در این مسابقه حاضر شد و این در حالی بود که ما با تیم زیر ۲۰ سال حضور یافته بودیم و فقط سه بازیکن اصلی را در اختیار داشتیم و طبیعی بود که قدرت آنها بیشتر بود.
وی ادامه داد: البته خوردن هشت گل جای توجیه ندارد و این را در نظر داشته باشید که اتفاقاتی در جریان بازی رقم خورد که باعث رقم‌خوردن این نتیجه شد. تصمیمات داوری در این نتیجه تأثیرگذار بوده است؛ اما بازیکنانم باید یاد بگیرند به جای اینکه ذهن خود را درگیر این مسائل کنند، بدانند تصمیم داور برنمی‌گردد و خود را مهیای ادامه بازی کنند.
در حال حاضر حسن هیدوس، طارق سلمان، سالم الهاجری، بغداد بونجاح، خوخی عبدالکریم و پدرو میگوئیل در تمرینات تیم‌های ملی خود حضور دارند و احتمالا از روز پنجشنبه به تمرینات تیم خود اضافه خواهند شد.
السد قطر با توجه به محرومیت سعد الشیب، برای بازی برگشت باید بر عملکرد مثبت مشعل برشام، دروازه‌بان جوان خود، تکیه کند؛ دروازه‌بانی که در بازی مقابل استقلال در مرحله یک‌چهارم نشان داد از تجربه زیادی برخوردار نیست؛ اتفاقی که باعث شده است کادر فنی این تیم طی روزهای اخیر تمرینات مستمری را برای او در نظر بگیرد تا از نظر ذهنی و کیفی او را مهیای این جدال کند.
کاروان السد احتمالا روز یکشنبه به تهران خواهد آمد تا خود را برای بازی روز یکم آبان برابر پرسپولیس در استادیوم آزادی مهیا کند.
شکست السد در آزادی در نگاه اول کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد؛ اما باید توجه داشت السد در همین ورزشگاه آزادی تیم استقلال را در مقابل چشمان هزاران تماشاگر درهم کوبید. درنتیجه شکست‌دادن این تیم جان‌سخت قطری کار آسانی نیست؛ به‌ویژه که نتیجه برد با یک گل، اندوخته چندان بزرگی به حساب نمی‌آید؛ به همین دلیل قرمزها به تمرکز زیاد و البته حضور هواداران خود نیاز مبرمی دارند.
امیدواریم روز یکم آبان با صعود پرسپولیس به فینال آسیا شاهد یک روز تاریخی دیگر در فوتبال کشورمان باشیم.