استانها » البرز
کد خبر : 868542
چهارشنبه - 8 آبان 1398 - 17:51

۵۹ شرکت تحت تملک بانک‌ها در البرز احیا شدند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: طی یک سال گذشته، ۵۹ شرکت تحت تملک بانک ها احیا و اکثریت به خود صاحبان سرمایه اقاله شده اند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز  با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای احیای واحدهای به تملک درآمده بکار می گیریم، گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رونق تولید کلید حل بسیاری از مشکلات است لازم است واحدهای به تملک درآمده بانک ها احیا شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ادامه داد: از سال ۸۳ تا ۹۷ حدود ۱۶۴ شرکت به تملک بانک ها درآمده اند و از سال ۹۷ به دستور استاندار البرز هیچ شرکتی مورد تملک بانک ها قرار نگرفته است و تلاش شده تا واحدهای صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شوند.

وی مطرح کرد: طی یک سال گذشته، ۵۹ شرکت تحت تملک بانک ها احیا و به چرخه تولید بازگردانده شدند و اکثریت به خود صاحبان سرمایه اقاله شده اند و با توجه به شرایط این امکان وجود دارد که تا پایان سال رتبه یک کشور را در احیای واحدهای تولیدی به دست آوریم.

شاهمرادی با اشاره به شرایط شرکت های به تملک درآمده اظهار کرد: بانک های عامل بخش زیادی از واحدهای صنعتی در خارج از استان قرار دارد که این کار را کمی دشوار می کند اما با مذاکرات صورت گرفته انتظار می رود روند اقاله و بازگشت آن ها به چرخه تولید تسریع شود.

وی تصریح کرد: تملک واحدهای تولیدی نه تنها منافعی ندارد بلکه هزینه نگهداری آن به ضرر بانک ها است به همین منظور می توان با به کارگیری مجدد واحدهای صنعتی علاوه بر پرداخت مطالبات بانکی آن ها رونق را به تولید بازگرداند و ضروری است تمام دستگاه های اجرایی به ویژه بانک ها با همت و هم افزایی در احیای واحدهای تولیدی گام  مثبتی بردارند.

انتهای پیام/س