استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 554270
دوشنبه - 12 آذر 1397 - 16:30
مدیرکل تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری قم:

۵۵ هتل‌آپارتمان در شهر قم فعالیت می‌کند

در جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت بر ایمن‌سازی مراکز اقامتی استان به‌ویژه در مبحث استانداردسازی آسانسورها تأکید شد.

۵۵ هتل‌آپارتمان در شهر قم فعالیت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،مدیرکل تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری قم،با اشاره به بررسی نحوه اخذ عوارض مشاغل توسط شهرداری نسبت به هتل‌ها و آپارتمان‌ها ابراز کرد: وضع عوارض جامعه هتلداران در شورای شهر تعیین و تصویب می‌شود و بعد از تطبیق در کمیته تطبیق فرمانداری برای اجرا به شهرداری و هتلداران ابلاغ می‌شود.

علی‌اصغر جدی با تأکید به بررسی نحوه اخذ عوارض مشاغل توسط شهرداری نسبت به هتل‌ها و آپارتمان‌ها عنوان کرد: طبق تعرفه عوارض شورای شهر و ماده ۱۱ عوارض مهمان‌پذیری‌های با درجات کیفیت مختلف و هتل‌ها نیز به همین منوال تعیین و دریافت می‌شود.
وی با اشاره به دریافت تعرفه عوارض از بسیاری از هتل‌های شهر قم در سال گذشته بیان کرد: در شهر قم ۵۵ هتل‌آپارتمان شناسایی‌شده و تعرفه عوارض آن‌ها نیز طبق قانون دریافت می‌شود، تا پایان سال ۹۶، ۲۹ مورد از این هتل‌ها تعرفه عوارض خود را پرداخت کرده‌اند.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد با تأکید بر بررسی نحوه اخذ عوارض مشاغل توسط شهرداری نسبت به هتل‌ها و آپارتمان‌ها ابراز کرد: در صورت بروز اختلاف در عوارض در کمیسیون تعیین عوارض نحوه و شکل پرداخت عوارض تعیین و طبق آن دریافت می‌شود.
جدی ادامه داد: اگر هتلداری در زمینه پرداخت تعرفه عوارض دچار ابهام شود ابهامات وی صرفاً از طریق دیوان عدالت اداری قابل‌پیگیری و تجدیدنظر است.
وی با اشاره به بررسی نحوه اخذ عوارض مشاغل توسط شهرداری نسبت به هتل‌ها و آپارتمان‌ها ابراز کرد: در حال حاضر بالغ‌بر ۲۷ هتل شهر قم در نحوه پرداخت عوارض اعتراض کرده و نسبت به پرداخت آن دچار ابهام هستند.