سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 530257
یکشنبه - 27 آبان 1397 - 10:35
منتقد سینما:

مردم حوصله دیدن غم‌ و غصه‌هایشان را در سینما ندارند

یک منتقد سینما بدون اشاره به فیلم‌های پرفروش غیرکمدی مدعی شد: مردم دیگر حوصله ندارند که به سینما بروند و باز هم غم‌ و غصه‌های خود را مشاهده کنند؛ به همین دلیل از فیلم‌های کمدی حمایت می‌کنند.

مردم حوصله دیدن غم‌ و غصه‌هایشان را در سینما ندارند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، طهماسب صلح‌جو منتقد سینمای ایران ، درباره اکران فیلم‌های کمدی در سینمای‌های کمدی گفت: وقتی مردم که مهمترین مخاطبان و صاحبان سینمای ایران هستند از فیلم‌های کمدی حمایت می‌کنند و به تماشای آن می‌نشینند، یعنی به اینگونه فیلم‌ها نیاز دارند. اساسی‌ترین کار سینمای ایران، این است که به نیازهای مردم پاسخ بدهند.

وی درباره مقایسه سینمای کمدی ایران با کمدی‌هایی سایر کشورهای جهان،‌ بیان کرد: اصولاً از نظر من مقایسه سینمای کمدی ایران با سایر کشورها، کار اشتباهی است، کمدی‌های ما برگرفته‌ از جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم. ما بخش کوچکی از دنیا هستیم، قرار نیست در هر کجای دنیا کاری انجام شد، ما آن را معیار خود قرار دهیم.

این منتقد سینمای ایران خاطر نشان کرد: شرایط حاضر جامعه ما به صورتی است که مردم به عنوان مخاطب سینما، علاقه‌مند هستند تا با حضور در سالن سینما ۲ ساعت بخندند و کمی از دغدغه‌های خود دور شوند.

* اگر کمدی نسازیم، مردم به سینما نمی‌روند!

صلح‌جو درباره انتقاداتی که درباره برخی از فیلم‌های کمدی مطرح می‌شود، گفت: سینمای کمدی در تمام طول عمرش در ایران با چنین انتقاداتی رو به رو بوده است. از نظر من باید ملاک ارزش یک فیلم، خانواده باشند، مسلماً وقتی فیلمی مناسب نباشد، خانواده‌ها از آن استقبال نمی‌کنند، برعکس اگر که فیلم جذابیت نداشته باشد، خانواده‌ها از آن استقبال نمی‌کنند.

این منتقد بدون اشاره به فیلم‌های اخیر غیرکمدی و پرفروش در سینما مانند «تنگه ابوقریب» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» اظهار داشت: تا وقتی مردم از کمدی‌ها حمایت می‌کنند، این فیلم‌ها ساخته می‌شود و اگر جلوی ساخت اینگونه فیلم‌ها را بگیرند، دیگر مردم به سینما نمی‌روند!

وی مدعی شد: به نظرم مردم دیگر حوصله ندارند که به سینما بروند و باز هم غم‌ و غصه‌های خود را مشاهده کنند. نمی‌دانم چرا برخی از افراد که به اکران فیلم‌های کمدی انتقاد دارند، تصور می‌کنند که مردم نمی‌فهمند و به همین خاطر آنها حق دارند که برای مردم تصمیم‌گیری کنند.

منتقد سینمای ایران درباره شیوه جذب مخاطب برای فیلم‌های غیر کمدی در سینمای ایران گفت: فکر می‌کنم در وهله اول فیلمساز باید مخاطب خود را بشناسد و با روحیه مخاطبان خود آشنا باشد. متاسفانه گردانندگان سینمای ایران بیش از آن چیزی که به فکر ساخت اثر برای مردم باشد، به فکر راضی کردن افراد بالادستی خود هستند. در تمام دنیا این مرسوم است که فیلمساز سعی می‌کند به وسیله فیلم خود با مردم ارتباط برقرار کند. به نظرم اگر سینمای ایران در عصر حاضر به سلیقه مخاطبان احترام نگذارد، ورشکسته خواهد شد.

انتهای پیام/