سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 526476
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 21:05

دستگاه امنیتی یمن از دستگیری باند جاسوسی مهم ائتلاف سعودی در استان «الحدیده» خبر داد و فیلمی از اعترافات سرکرده‌های این باند را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، سرویس‌های امنیتی یمن در استان «الحدیده»، از دستگیری اعضای یک باند جدید مرتبط با دستگاه اطلاعاتی عربستان در این استان خبر دادند.

بخش اطلاع‌رسانی سرویس‌های امنیتی یمن نیز اعترافات برخی از اعضای این باند را که در ارتباط مستقیم با افسران حاضر در اتاق‌های عملیاتی در پایگاه «خمیس مشیط» عربستان بودند، منتشر کرد.

به نوشته پایگاه خبری «المسیره»، یک مقام امنیتی اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی یمن، پس از انجام عملیات رصد اعضای این باند جاسوسی وابسته به ائتلاف سعودی که اطلاعات مربوط به جدیدترین تحولات مربوط به اماکن و تاسیسات مدنی و نظامی استان الحدیده را به ائتلاف سعودی مخابره می‌کردند، آنها را دستگیر کردند.

وی افزود: اعضای این باند اعتراف کردند که از طریق برخی از مزدوران اطلاعات مربوط به تحرکات ارتش و کمیته‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کردند و آن را در اختیار ائتلاف سعودی می‌گذاشتند. آنها همچنین اذعان می‌دارند که برخی اهداف را در شهر «زبید» واقع در استان الحدیده، مشخص می‌کردند و اطلاعات آنها را در اختیار ائتلاف متجاوز به یمن می‌گذاشتند و به این ائتلاف برای ارتکاب جنایات بیشتر در حق ملت یمن، کمک می‌کردند.