استانها » البرز
کد خبر : 691676
پنجشنبه - 29 فروردین 1398 - 14:13

۵۰ روستا در استان البرز به لوازم ورزشی مجهز می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز از تجهیز ورزشی ۵٠ روستا در سطح استان به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان خبر داد.

۵۰ روستا در استان البرز به لوازم ورزشی مجهز می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال ٩٨،  از تجهیز ورزشی ۵٠ روستا در سطح استان به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان خبر داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه جوانان استان از توانایی بالایی برخوردار هستند، گفت: درجهت کمک به سیل زدگان دو استان خوزستان و لرستان، یک گروه جهادی از طرف این اداره و با حضور جوانان اعزام و در محل های مشخص، استقرار یافتند و با همکاری علوم پزشکی استان اتوبوس سلامت نیز در مناطق سیل زده برای ارائه خدمات به سیل زدگان راه اندازی شد.

غفرانی با اشاره به عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در سال گذشته و برگزاری ۶ جلسه ستاد ساماندهی جوانان، بیان کرد: درمجموع ۴٠ مصوبه در این جلسات به ثبت رسید. ٨ جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان غیرعمد ١٩ الی ٢٩ سال، کرسی های آزاداندیشی جوانان، ۶ جلسه دیدار با مفاخر استان و ٨ نشست با جوانان موفق برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان همچنین با اشاره به برنامه های اجرایی در راستای نشاط اجتماعی جوانان، گفت: راه اندازی پیاده راه جوان و اجرای طرح پاکداشت طبیعت با حضور ۶هزار نفر در محور کرج_کندوان از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته با همکاری سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

وی در ادامه نیز از پژوهش های در دست اقدام نیز سخن به میان آورد و عنوان کرد: نقش اینترنت در ارتقاء سرمایه های اجتماعی جوانان و نوجوانان، پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان، راه اندازی خانه استارتاپ با همکاری شهرداری، بررسی رفتار نوجوانان و جوانان در مواجهه با رسانه و چگونگی استفاده از سودمندی آن ها، از جمله پژوهش هایی است که به صورت تخصصی درحال پیگیری هستند.

غفرانی همچنین اضافه کرد: ٢۵٣ کارگاه مهارت زندگی و حضور ۵۴٣۵ نفر در این کارگاه، اعطای تسهیلات کارآفرینی به جوانان که در طرح های غیر ورزشی به مبلغ ٢٢ هزار و ۶٠٠ میلیون ریال و در طرح های باشگاه های ورزشی به مبلغ ٣٠ هزار میلیون ریال از دیگر اقدامات اداره کل ورزش و جوانان و سازمان های مردم نهاد بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز درباره برنامه های سال جاری نیز گفت: ٢ خانه جوان در شهرستان فردیس و کرج در حال احداث است که در صورت تخصیص زمین به این اداره در دو شهرستان دیگر نیز مراحل ساخت خانه جوان برای تجمع و پیشبرد امور جوانان طی خواهد شد.

انتهای پیام/ب/۱