پیشخوان » حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 852861
پنجشنبه - 18 مهر 1398 - 13:16

۵۰ درصد از ظرفیت پارکینگ اربعین در مرز مهران پر شد

شهردار مهران گفت: هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد از ظرفیت پارکینگ اربعین در مرز مهران پر شده است، و مشکلی برای پارک خودرو در پارکینگ‌های خارج از شهر وجود ندارد.

۵۰ درصد از ظرفیت پارکینگ اربعین در مرز مهران پر شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الله نصیری‌پور شهردار مهران دقایقی قبل  گفت: هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد از ظرفیت پارکینگ اربعین پر شده است.

وی افزود: پارکینگ‌های شماره ۲ اربعین، دانشگاه آزاد و نیروی انتظامی ظرفیت پارک خودرو دارد و پنج درصد این مکان‌ها پر نشده است.

شهردار مهران تصریح کرد: بیش از  ۳۰۰ ماشین زائرینی که در مکان‌های نامناسب شهر پارک شده بود به داخل پارکینگ هدایت شده است.

خروج ۸۰ هزار زائر از مرز مهران

در ادامه احمد کرمی رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: از بامداد امروز تا ساعت ده صبح ۸۰ هزار زائر از مرز مهران خارج و راهی عتبات عالیات کشور عراق شده است.

وی افزود: روز گذشته ۲۱۸ هزار تردد در مرز مهران صورت گرفت که از این تعداد ۱۸۰ هزار زائر از مرز مهران خارج شده است.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حجم تردد زائران در مرز مهران افزایش یافته است.

کرمی بیان کرد: همه امکانات موجود از جمله خدمات اسکان، پذیرایی، پارکینگ خودرو، سرویس‌های بهداشتی و … به‌صورت شبانه‌روزی در اختیار زائران قرار دارد و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

تردد سنگین در برخی نقاط ایلام

رضا همتی‌زاده رئیس پلیس راه ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: هم‌اکنون تردد در برخی نقاط استان ایلام سنگین و به‌کندی انجام می‌شود.

وی افزود: ترافیک سنگین در محدوده‌ی مهدی‌آباد، تونل آزادی و محدوده پل کنجانچم است.

رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه ظرفیت پارکینگ‌های داخل شهر مهران تکمیل شده اضافه کرد: از زائران تقاضا می‌شود از پارکینگ‌های خارج از شهر جهت پارک خودروهای خود استفاده کنند.

همتی‌زاده به عدم استفاده از مسیر ایلام_ ملکشاهی_ مهران اشاره کرد و گفت: تاکنون دستوری مبتنی بر استفاده از این مسیر داده نشده و مسلما این مسیر در زمان‌های ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/