اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 416718
چهارشنبه - 14 شهریور 1397 - 15:25
سرپرست وزارت رفاه:

۵ دهک از حمایت‌های نقدی و غیرنقدی برخوردار می‌شوند

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ‌پنج دهک جامعه از حمایت‌های اجتماعی مستقیم نقدی و غیرنقدی برخوردار می شوند و برنامه‌های درنظرگرفته در این زمینه دو تا سه هفته آینده اعلام خواهد شد.

۵ دهک از حمایت‌های نقدی و غیرنقدی برخوردار می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، افزود: با توجه به افزایش قیمت کالاها در چند وقت اخیر کالاهای اساسی با نرخ مصوب عرضه می شود و به اقشار ویژه جامعه که شامل پنج دهک جامعه هستند نیز نگاه ویژه خواهیم داشت و حمایت‌های بیشتری را از آنها خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تکریم بازنشستگان اشاره کرد و افزود: امید به زندگی در حال حاضر برای بانوان به ۷۶ سال و برای مردان به ۷۳ سال رسیده و میزان برخورداری افراد از بیمه ها نیز تقریبا دو برابر شده است.
محسنی بندپی ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان گفت: صندوق بازنشستگی کشوری به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و تامین اجتماعی به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و صندوق فولاد هم به ۸۹ هزار نفر خدمات ارائه می دهد که بیش از ۶۰ درصد از جمعیت آنها راکه تحت حمایت این صندوق‌ها هستند، سالمندان شامل می شوند.
وی تصریح کرد: افرادی هستند که تحت حمایت نهاد خاصی نیستند و ۲۰ درصد از سالمندان زن نیز تنها زندگی می کنند.

* ۳.۵ میلیارد دلار برای تامین لوازم پزشکی اختصاص یافت
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: در جلسه ای که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس مجلس و رئیس بانک مرکزی برگزار شد به منظور تامین لوازم بهداشتی و پزشکی که دغدغه اصلی مردم است ۳.۵ میلیارد دلار اختصاص یافت
وی افزود: این دغدغه از سوی مسئولان مورد توجه ویژه ای قرار گرفت و در جلسه برگزار شده قرار شد، با تایید وزارت بهداشت اقلامی که در گروه پزشکی قرار دارند از ارز دولتی برخوردار شوند.شاید هم در هفته آینده رقمی به عدد اعلام شده، اضافه شود.
محسنی در مورد مسائل مربوط به بازنشستگان نیز گفت: حمایت های اجتماعی، سفرهای زیارتی و همچنین برخورداری از وام های ضروری همیشه مورد توجه و نیاز بازنشستگان است.
وی گفت: بر این اساس سعی شده است تا در برنامه ششم توسعه بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود البته این امر نیازمند ۶ تا هفت میلیارد تومان است و قرار است در چند مرحله انجام شود.
وی دغدغه دیگر بازنشستگان را تامین اشتغال فرزندان این خانواده دانست و گفت: صیانت از فرزندان بازنشستگان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی رو به رشد از دیگر دغدغه های آنها محسوب می شود بنابراین اشتغال فراگیر و پایدار یکی از سیاست های وزارت رفاه است.
وی افزود: بر این اساس بیکاری و اشتغال آسیب شناسی خواهد شد و سپس با دادن وام های اشتغال، این کار روان سازی و سرعت نیز بیشتر می شود.