استانها » البرز
کد خبر : 720125
سه شنبه - 31 اردیبهشت 1398 - 14:04

۴۶۹ زندانی جرائم غیرعمد در البرز از زندان آزاد شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، از آزادی ۴۶۹ زندانی جرائم غیرعمد با مجموع بدهی یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به همت ستاد دیه این استان خبر داد.

۴۶۹ زندانی جرائم غیرعمد در البرز از زندان آزاد شدند

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از از البرز، حاجی رضا شاکرمی شامگاه دوشنبه در آئین گلریزان آزادی زندانیان استان البرز که در تالار قصر نور شهر کرج برگزار شد، از اقدام ستاد دیه استان برای آزادی ۴۶۹ زندانی جرائم غیر عمد در استان البرز خبر داد و اظهار داشت: در مجموع میزان بدهی این افراد یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بود که ۵۲۰ میلیارد ریال گذشت کردند.

وی افزود: از این تعداد ۲۲۵ نفر مالی ، ۲۳۲ نفر مهریه و ۱۲ نفر محکوم دیه بودند که به کمک ستاد دیه ، خیرین و گذشت شاکیان به آغوش خانواده ها بازگشتند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ادامه داد: حدود هفت هزار زندانی در استان البرز وجود دارد که تعداد قابل توجهی از آن‌ها جرائم غیرعمد دارند؛ البته انجمن حمایت از زندانیان البرز نیز کمک های زیادی به خانواده های زندانیان و آزادی مددجویان انجام داده است اما با توجه به تعداد بالای زندانیان نیازمند کمک خیرین و مردم نیک اندیش هستیم.

شاکرمی تاکید کرد: در اسلام حبس فقط در جرائم محدود است، اما قوانین کشور متورم شده و در بحت تعزیرات خیلی حبس در نظر گرفته شده است که باید برای این موضوع چاره‌جویی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: خانواده ها باید بدانند که مهریه نمی تواند پشتوانه خوبی برای ادامه زندگی زوج‌ها باشد و افرادی که تصور می کنند با قرار دادن مهریه بالا می توانند ادامه زندگی مشترک را تضمین کنند، بسیار در اشتباه هستند؛ بخشی از افرادی که امروز در زندان ها هستند به خاطر عدم توجه به همین بحث مهریه است و خانواده ها باید بدانند اخلاق، صداقت، پاکدامنی و درستی پشتوانه اصلی برای زندگی مشترک است.

انتهای پیام/ب/۱/ح