استانها » البرز
کد خبر : 755820
سه شنبه - 11 تیر 1398 - 18:04

۴۵ میلیون قلم کالای قاچاق در البرز کشف شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از کشف حدود ۴۵ میلیون قلم کالای قاچاق در سال ۹۷ خبر داد و گفت: یک هزار و ۹ فقره پرونده نیز در خصوص کالای قاچاق تشکیل شد.

۴۵ میلیون قلم کالای قاچاق در البرز کشف شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، رامین ربیعی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از بازرسی ۱۰ هزار و ۴۳۹ پرونده در راستای کشف کالای قاچاق در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این بازرسی ها در نهایت به تشکیل یک هزار و ۹ فقره پرونده منجر شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اظهار کرد: ارزش ریالی کشفیات قاچاق کشور در سال گذشته، حدود هفت هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال بود در حالیکه بررسی ها نشان می دهد ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در البرز پنج هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است.

وی تعداد کالاهای قاچاق کشف شده در البرز را ۴۴ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۹۸۹ قلم اعلام کرد و ادامه داد: تعداد پرونده های متشکله در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ سه درصد، میزان بازرسی های صورت گرفته ۲۸ درصد و ارزش ریالی کشفیات قاچاق سه هزار و ۷۵۰ درصد رشد داشته است.

ربیعی با بیان اینکه لوازم خانگی، مواد خوراکی و تجهیزات پزشکی- آزمایشگاهی بیشترین آمار کشفیات را به خود اختصاص داده اند، اظهار کرد: بر مبنای ارزیابی‌های صورت گرفته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در بخش ارزش ریالی کشفیات قاچاق و در بخش تعداد پرونده های متشکله به ترتیب جایگاه اول و دوم کشور را به دست آورده است.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/