در کارگاه آموزشی مقررات لجستیک و حمل‌ونقل اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

سهم بخش خصوصی از حمل‌ونقل ریلی بسیار اندک است

سهم بخش خصوصی از حمل‌ونقل ریلی با توجه به ظرفیت‌های موجود آن بسیار اندک است.

سهم بخش خصوصی از حمل‌ونقل ریلی بسیار اندک است

یک کارشناس حمل‌ونقل گفت: سهم بخش خصوصی از حمل‌ونقل ریلی با توجه به ظرفیت‌های موجود آن بسیار اندک است.

خانم تقی زاده در  کارگاه آموزشی مقررات لجستیک و حمل‌ونقل در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان حمل‌ونقل ریلی را از  ظرفیت‌های مهم حمل‌ونقل بار در کشور عنوان کرد و گفت: هنوز این حمل‌ونقل در بخش خصوصی به‌خوبی نهادینه نشده است زیرا عمده  واگن‌ها دولتی است و بارهای دولتی در اولویت حمل نسبت به بار بخش خصوصی  قرار دارند.

تقی زاده با اشاره به ایستگاه‌های مرزی  ریلی میر جاوه ،جلفا ،سرخس،رازی و بندرها امام خمینی ،خرمشهر،امیرآباد و بندرعباس گفت:توسعه خطوط ریلی می‌تواند در صادرات کالا  نقش مهمی ایفا کند.

وی به کریدور حمل‌ونقل ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: شبکه ریلی ایران می‌تواند کالا در مقیاس‌های گسترده  را از بندرعباس تا بندر امیرآباد  و ازآنجا به  آستارخان روسیه انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه حمل‌ونقل از طریق هوا درصد کمتری از حمل‌ونقل بین‌المللی را تشکیل می‌دهد ،افزود:حمل‌ونقل هوایی بهترین حمل برای محموله‌های سبک ،کم‌حجم ،فاسدشدنی و  گران‌قیمت است .

وی با انتقاد از برخی توافق‌نامه‌های حمل‌ونقلی بین ایران و کشورهای همسایه گفت:متأسفانه این توافق‌نامه‌ها به تهدید نامه تبدیل‌شده است زیرا  عوارض ترانزیت یا ورود کامیون‌های ایرانی در برخی از کشورهای همسایه تا ۱۳۰۰ دلار هم می‌رسد .

در این کارگاه نحوه  حمل‌ونقل و لجستیک بار برای شرکت‌کنندگان تشریح شد.