استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 531469
یکشنبه - 27 آبان 1397 - 18:00
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی خبر داد

۴۴۸ روستای خراسان شمالی در صف رسیدن به اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ۴۴۸ روستای خراسان شمالی در دست اجرای اینترنت پرسرعت قرار دارد که تا پایان امسال بخشی از آن تکمیل می‌شود و سال آینده مابقی روستاها اینترنت دار می‌شوند.

۴۴۸ روستای خراسان شمالی در صف رسیدن به اینترنت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علی مرتضوی  با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه اینترنت پرسرعت در استان خراسان شمالی اظهار کرد: اقدامات زیادی از جمله کاهش شکاف دیجیتالی و اینترنت دار کردن ۲۵۳ روستا به سرانجام رسیده و اکنون ۴۴۸ روستای دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد که تا پایان امسال بخشی از آن تکمیل می‌شود و سال آینده مابقی روستاها اینترنت دار می‌شوند.

مدیرکل اطلاعات و فناوری ارتباطات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما پنجره خدمات دولت الکترونیک را در استان راه‌اندازی کردیم و ورود اطلاعات انجام شد.

وی در پایان بابیان برخی شاخص‌ها در این حوزه، از رشد استان خبر داد و گفت: طبق آمار ارائه‌شده تا پایان شهریور ۹۷، استان در ضریب نفوذ تلفن همراه از رتبه ۲۹ به ۲۳ رسیده و در ترافیک پستی دو پله صعود داشتیم اما در ضریب نفوذ تلفن ثابت تغییری نداشته‌ایم و رتبه ما در مرسولات پستی از ۲۲ به ۲۰ در بین استان‌ها کاهش‌یافته است.

انتهای پیام/