استانها » تهران » تولیدی » خبر پوششی » فریده ناصریان
کد خبر : 428424
چهارشنبه - 21 شهریور 1397 - 14:46
شهردار قدس:

حق جویی و ظلم ستیزی پیام اصلی قیام عاشوراست

شهردار قدس ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان، بر همکاری هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی با شهرداری در نظافت و پاکیزگی شهر تأکید کرد.

حق جویی و ظلم ستیزی پیام اصلی قیام عاشوراست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار قدس ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان، بر همکاری هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی با شهرداری در نظافت و پاکیزگی شهر تأکید کرد.

مسعود مختاری با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، ایام سوگواری سرور آزادگان جهان، امام حسین(ع) را تسلیت گفت و افزود: شهادت مظلومانه این بزرگ مرد تاریخ اسلام مظهر ایستادگی در برابر ظلم یزیدیان زمانه و نمایش راستین حق جویی و عزت طلبی در سایه آزادگی است.

وی خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا یکی از جانگدازترین وقایع در تاریخ بشری است که می تواند تصویری از حیات جاودانه در سایه ظلم ستیزی و حق طلبی برای پیروان حسین ابن علی(ع) باشد، و ما می توانیم با الگو قرار دادن آموزه های عاشورا لبیکی صادقانه به ندای “هیهات منا الذله” ایشان گوییم.

شهردار قدس ادامه داد: عزاداری و سوگواری بر شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افتخاری است که نصیب شیعیان شده است و هرساله در ایام محرم شاهد اقدامات پسندیده و ارزشمند سوگواران امام حسین(ع) نظیر توزیع نذری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و… هستیم.

مختاری با اشاره به افزایش حجم پسماند ناشی از نذورات در ایام عزاداری گفت: هرچند شهرداری‌ها وظیفه تأمین پاکیزگی و نظافت شهر را به عنوان یکی از خدمات اصلی خود بر عهده دارند اما این وظیفه ذاتی نباید موجب ایجاد زمینه بی توجهی شهروندان نسبت به پاکیزگی محیط زیست شهری شود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم همکاری عزاداران و هیئات مذهبی در زمینه حفظ نظافت شهر گفت: این همکاری ها که می تواند در مواردی چون رعایت نظافت به هنگام پخش نذری، عدم رهاسازی ظروف یکبار مصرف در معابر، فراهم نمودن تدارکات لازم برای جمع آوری زباله ها در مسیرهای پرتردد عزاداری و جنب ایستگاه‌های صلواتی، خودداری از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان یا کندی عبور و مرور می شود، پرهیز از هرگونه سد معبر و جلوگیری از توزیع نذورات در وسط خیابان‌ها، جلوگیری از آلودگی بصری و صوتی و… نمود یابد، به نوبه خود می تواند زمینه حفظ شأن مراسم های عزاداری را فراهم کند.