استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 425458
سه شنبه - 20 شهریور 1397 - 10:12
مدیرکل اوقاف استان قم:

طرح بصیرت عاشورایی در۴۴ بقعه قم اجرا می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت:طرح بصیرت عاشورایی در۴۴ بقعه متبرکه استان قم اجرا می شود.

طرح بصیرت عاشورایی در۴۴ بقعه قم اجرا می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به طرح‌های سازمان اوقاف که با محوریت بقاع متبرکه اجرایی می‌شوند اظهار کرد: طرح بصیرت عاشورایی به مناسبت فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر و با حضور ۸۰ نفر از روحانیون مبلغ سازمان اوقاف در ۴۴ بقعه استان قم اجرا خواهد شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، پاس داشتن فرهنگ عاشورا و اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیشی است که اموال خود را با هدف اقامه عزای حسینی وقف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ادامه داد: همایش بزرگ «لبیک یا حسین» در دومین روز ماه محرم همزمان با سالروز ورود کاروان حسینی به سرزمین کربلا در چهار بقعه متبرکه قم اجرایی می‌شود و مراسم شاخص آن در آستان مقدس امامزاده شاه ابراهیم(ع) خواهد بود.

حسینی مقدم خاطرنشان کرد: مراسم «شیرخوارگان حسینی» در اولین جمعه ماه محرم به میزبانی آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) شهر قم و امامزاده ابراهیم(ع) شهر دستجرد برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه دیگر برنامه طرح بصیرت عاشورایی، همایش بزرگ «احلی من العسل» خواهد بود گفت: این همایش ویژه نوجوانان و جوانان در آستان مقدس امامزادگان جعفر شهید(ع) و احمد(ع) برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در دوازدهمین روز ماه محرم نیز همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان در آستان مقدس امامزادگان سید علی(ع) و سید معصوم(ع) برگزار می‌شود.

حسینی مقدم با اشاره به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورای حسینی در همه بقاع متبرکه استان قم عنوان کرد: این برنامه به یاد آخرین نمازی است که امام حسین(ع) و اصحاب باوفایش در هنگامه جنگ اقامه کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: قرار است در قالب طرح بصیرت عاشورایی، ۹ خیمه معرفت با غرفه‌های متنوع در جوار بقاع متبرکه شاخص استان قم برپا شود و روحانیون مبلغ سازمان اوقاف به ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به بازدیدکنندگان بپردازند.

وی گفت: علاوه بر این برنامه‌ها، مراسم سوگواری همراه با سخنرانی اساتید حوزوی و مداحی هر شب در بقاع متبرکه مختلف استان قم برگزار می‌شود همچنین اطعام عزاداران و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در جوار حرم‌های مطهر امامزادگان هم در دستور کار قرار دارد.