استانها » البرز
کد خبر : 437235
دوشنبه - 26 شهریور 1397 - 22:20
مدیرکل سازمان آبخیزداری استان البرز:

۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم برای طرح‌های منابع طبیعی در البرز/بیش از ۱۷ میلیارد تومان سهم صندوق توسعه ملی

مدیرکل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برای انجام طرح‌های مربوطه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در این میان ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم صندوق توسعه ملی است.

۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم برای طرح‌های منابع طبیعی در البرز/بیش از ۱۷ میلیارد تومان سهم صندوق توسعه ملی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حامد فرضی امروز با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام طرح‌های آبخیزداری نیاز است، گفت: سهم استان البرز از صندوق توسعه ملی ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزیابی شده که در این میان ۵۰۰ میلیون تومان سهم مشارکت و آورده‌های مردمی است.
وی با بیان اینکه استاندار البرز نهایت همکاری را در حوزه اجرای پروژه‌های آبخیزداری استان دارد، افزود: ۱۷ میلیاد تومان از اعتبار ذکر شده سهم مشارکت مالی استانداری استان است.
مدیرکل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تصریح کرد: مکان‌های که از ضریب مشارکت بالایی در راستای اجرای پروژه‌های سازمان منابع طبیعی استان البرز برخوردارند در اولویت قرار گرفته‌اند.
فرضی از امضای تفاهم نامه‌ای با دهیاران و شورای روستاها برای انجام پروژه‌ها خبر داد و تصریح کرد: بخش‌هایی که برای انجام پروژه‌های نیمه دولتی می‌باشند تدوین و امضاء شده است و در این راستا می‌توان گفت؛ ۳۰ درصد از عملیات اجرایی پروژه‌ها با کمک و همکاری مردم انجام شده است.
وی با تأکید بر اهمیت نظارت‌بر نحوه انجام پروژه‌ها و بهره‌گیری از کلیه عوامل تخصصی منابع طبیعی اظهار کرد: این نظارت و بررسی به منظور ارائه خدمات با کیفیت بالاتر است.
مدیرکل منابع طبیعی البرز ادامه داد: استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت از جمعیت بالایی برخوردار است که موجب شده تا تأمین آب شرب و صنعت با مشکل مواجه شود و رسیدگی به این موضوع مورد تأکید ما قرار دارد.
فرضی با بیان اینکه دو پروژه در بالادست سد کرج و طالقان در حال انجام است که وظیفه کنترل رسوب آب شرب کلانشهرهای تهران و کرج را به عهده دارد، خاطرنشان کرد: همچنین سعی داریم با انجام اقداماتی کارشناسی شده به کنترل سیل آب‌ها در حوزه آبخیزداری نیز بپردازیم.
انتهای پیام/