آیت الله صدیقی در اصفهان:

نجومی بگیران هیچگاه ارزش شهادت را نمی فهمند// فرهنگ و اقتصاد رها شده است

شهادت قیمت بالایی دارد و نجومی بگیران و دنیا پرستان هیچگاه ارزش آن را نمی فهمند اما فاطمیون ما از ارزشمندترین شهدای ما هستند.

نجومی بگیران هیچگاه ارزش شهادت را نمی فهمند// فرهنگ و اقتصاد رها شده است

امام جمعه موقت تهران ، در یادواره شهدای مدافع حرم استان اصفهان اظهار کرد: خداوند کار خود را دوست دارد اما همه دنیا را برای انسان ساخته است و در حدیثی قدسی آمده است که کسی حق تسلط بر انسان ندارد و انسان حق ندارد دل خود و ولایت خود را به کسی جز خدا دهد.

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه انسان حق ندارد حب و بغض خود را در راه غیر خدا استفاده کند، افزود: انسان باید مراقب باشد با زبانش فتنه ای را روشن نکند چراکه ملک خداست و قداست دارد؛ همه اعضا و جوارح انسان ملک خداست و حق نداریم از آن برای غیر خدا استفاده کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در روز قیامت جسم انسان شهادت می دهد، تصریح کرد: مجلس شهیدی که حافظ انقلاب است یکی از حقوقی است که انتخاب و اختیارمان دست خودمان نیست چراکه شرعا اختیار نداریم و مطابق قانون خدا باید رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه خدا به ما فرمان داده تا امانت را به اهلش واگذار کنیم و برای انتخاب افراد بر مناصب کشور در آخرت حساب و کتاب می شویم که به چه کسی رأی داده ایم، ادامه داد: این مهمترین رسالت ماست و ما آزاد نیستیم که به هرکه خواستیم رأی بدهیم.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه هنر شهید بیان کرد: در قرآن برای ما گفتمان سازی درباره شهادت قرار دارد و این مسئله درباره رهبری و ولایت نیز آمده است، ابراز کرد: مرکز ثقل انسان مسئله ولایت است و اگر ولایت نباشد تفرقه ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه با وجود رهبری و ولایت است که اتحاد ایجاد می شود، گفت: کسی حق ندارد شهید را مرده خطاب کند بلکه آن انسان مرده است که شهید را مرده می پندارد؛ شهید با شهادت جلوه خدا شده است و معراج کرده و در پیشگاه خدا روزی می خورد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انسانی که در راه خدا شهید شود مرگ را ذبح کرده است، خاطرنشان کرد: خداوند در سوره توبه جلوه دیگری از مقام شهید ارائه می کند تا بیدار شویم و نشان می دهد که خدا عاشق شهید است و شهید قیمتی دارد که تنها خدا آن را می داند.

وی با بیان اینکه شهیدان کاظمی، خرازی و دیگر شهدا اصفهان اخترانی در آسمان اصفهان هستند، عنوان کرد: شهادت قیمت بالایی دارد و نجومی بگیران و دنیا پرستان هیچگاه ارزش آن را نمی فهمند اما فاطمیون ما از ارزشمندترین شهدای ما هستند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه شهید عین الله شده و عالم را در آیینه خدا می بیند، گفت: این مقامی است که خدا او را خریده است؛ اصفهان تربت پاکی است و نمی دانیم که شیخ بهایی ها و علمای اصفهان چه کرده اند که اصفهان اینگونه در راه انقلاب جهاد کرده و نظام را بیمه کرده است.

وی با بیان اینکه خون شهدای اصفهان هرگونه فتنه ای را ریشه کن می کند، اشاره کرد: شهدا با پیامبران هم رتبه هستند و شهات پاسخ کسانی است که دین را دین رحمانی و توافق با دشمن معرفی می کنند؛ چراکه دین ما دین مبارزه با فساد و چپاول و مستکبران است.

امام جمعه موقت ما با اشاره به اینکه انبیاء ما رزمنده و شهادت طلب بودند، گفت: در میان پیامبران انسان اشرافی، سازشگر و مفتخور پیدا نخواهید کرد؛ بلکه پیامبران انقلابی بودند.

وی با بیان اینکه برخی فکر می کردند اگر با دشمن توافق می شد اشتغال و مشکلات اقتصادی کشور برطرف می شد، خطاب کرد: دیدید چگونه دشمن با شما رفتار کرد و این پاسخ کسانی است که به جای خدا به کدخدا دل بسته اند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه شهدا هیچگاه اتکای خود را از خدا بر نداشته  و نگفتند که خزانه مان خالی است یا قدرت موشکی ما از دشمن کمتر است، تأکید کرد: کسی که رزمنده است هیچگاه از گرانی ها و مشکلات خسته نمی شود و در برابر دشمن احساس ناتوانی نمی کند چراکه خدا دارد.

وی با بیان اینکه اگر خون ندهیم فتنه گران انقلاب ما را می گیرند، ابراز کرد: وضعیت فرهنگی و اقتصادی ما رها شده است و ولایت را تنها نگذارید تا مشکلات را برطرف کنیم.