استانها » خبر پوششی » قم
کد خبر : 380224
یکشنبه - 21 مرداد 1397 - 11:04
خبرنگار:محمدتوکلی

۷۵۸ هزار مسافر از طریق راه آهن قم سفر کردند

مدیر کل راه آهن قم با اشاره به اینکه در ۴ ماهه نخست امسال در مجموع ۷۵۸ هزار مسافر از طریق راه آهن قم سفر کردند اظهار داشت : بیش از ۳۸۹ هزارمسافر از ایستگاه مرکزی قم خارج و ۳۶۹هزار نفر وارد شده اند که نسبت به آمار سال قبل ۵/۳۱ درصد رشد را نشان می دهد.

۷۵۸ هزار مسافر از طریق راه آهن قم سفر کردند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر کل راه آهن قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه  در ۴ ماهه نخست امسال در مجموع ۷۵۸ هزار مسافر از طریق راه آهن قم سفر کردند اظهار داشت : بیش از ۳۸۹ هزارمسافر از ایستگاه مرکزی قم خارج و  ۳۶۹هزار نفر وارد شده اند که نسبت به آمار سال قبل ۵/۳۱ درصد رشد را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به صرفه جویی ۲۵ سی سی سوخت در سفرهای ریلی ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر به میزان ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صرفه جویی داشته ایم.

محسن اعتماد گفت:امسال نیز ۷ میلیون لیتر صرفه جویی سوخت به میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ثبت شد ضمن اینکه کاهش تصادفات نیز یکی از دستاوردهای مهم در توسعه حمل و نقل ریلی است.

وی افزود:در ۴ ماه ابتدای سال گذشته ۲۷ هزار و ۱۹۰ تن کالا در راه آهن قم تخلیه شده که در مدت مشابه امسال ۱۹ درصد افزایش داشته و به ۳۲ هزار و ۴۵۰ تن رسیده است.

مدیر کل راه آهن قم اظهار کرد:در قم ظرفیت ۱۹ میلیون تن بار وجود دارد در حالی که سهم قم از انتقال بار از طریق راه آهن ۱ میلیون تن است و این رقم ناچیزی را نشان می دهد.

وی گفت:احداث ایستگاه گارمانوری و اتصال ریلی یکی از طرح هایی است که با اعتبار ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حال اجراست و تعهد سالانه ۲ میلیون تن بار عهده دار می شود.

اعتماد بیان کرد:در حال حاضر ۶۰ درصد از زیرسازی اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به ریل راه آهن انجام شده است و برای ادامه طرح حدود ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.