حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 802320
یکشنبه - 27 مرداد 1398 - 14:38

۳۸ بیمار از عربستان به کشور منتقل شدند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ۳۸ نفر از حجاج که در مکه در بیمارستان‌های سعودی و ایرانی بستری بودند، با نظرهیأت پزشکی کمتر از ۱۸ ساعت گذشته به کشورمان بازگشتند.

۳۸ بیمار از عربستان به کشور منتقل شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر بیان داشت: اعزام افراد بیمار آن هم در نخستین پروازهای بازگشتی به کشور تا کنون سابقه نداشته است که به منظور تسهیل شرایط و انتقال سریع‌تر آنان برای تداوم درمان در کشور انجام شده است.

وی افزود: طی اعلام به هیأت پزشکی برای شناسایی بیماران، افراد دارای شرایط خاص و یا وابستگی‌های دارویی و نیز حجاج دارای مشکلات جسمی و غیره در روزهای گذشته، این افراد در بیمارستان های سعودی و نیز مراکز درمانی و بیمارستانی کشورمان مستقر در مکه انجام شد.

رشیدیان اظهار داشت: هر چند برخی نقص‌ها هم وجود داشت، اما با هماهنگی همه حوزه‌ها از گرفتن گذرنامه تا هماهنگی با شرکت هواپیمایی و نیز بخش‌های درمانی بیمارستان های سعودی و داخلی این اقدام انجام شد.

وی ادامه داد: این زائران همگی به تهران انتقال یافته‌اند و بخشی از آنان در ادامه درمان‌های خود در بیمارستان مستقر شده‌اند و برخی که خانواده‌هایشان همراه بوده‌اند به خانه و شهر و دیار خود بازگشته‌اند.

انتهای پیام/