تولیدی » سرمقاله » یادداشت و سرمقاله
کد خبر : 209002
پنجشنبه - 28 دی 1396 - 09:50

۲۹ دی ماه؛ روز حمایت ازغزه

  به گزارش پایگاه خبری ربیع،براساس حدیث شریف “کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا” و در راستای حمایت از ملت مظلوم غزه روز ۲۹ دیماه به نام روز ملی غزه نام گذاری شده است. رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی نا جوانمردانه به غزه حمله کرد و دست به جنایتی سنگین زد اما دنیای غرب سرپوش […]

۲۹ دی ماه؛  روز حمایت ازغزه

  به گزارش پایگاه خبری ربیع،براساس حدیث شریف “کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا” و در راستای حمایت از ملت مظلوم غزه روز ۲۹ دیماه به نام روز ملی غزه نام گذاری شده است. رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی نا جوانمردانه به غزه حمله کرد و دست به جنایتی سنگین زد اما دنیای غرب سرپوش بر این جنایات گذاشت و سکوت خبری پیشه ساخت اما غزه با مقاومتش و ایستادگی مردمش حماسه آفرید این روز به نام غزه نامگذاری شد تا مانند روز جهانی قدس فرصتی باشد که فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره شعار دفاع از مظلومین را در مقابل زورگویان سرلوحه قرار داده است و مسئله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین از دغدغه‌های مردم ایران اسلامی بوده است. در طول سال‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی، امام خمینی(ره) با درایت خود در نام‌گذاری روز جهانی قدس، حمایت از فلسطینیان را به عنوان یک مسئله راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد که ملت ایران و مسلمانان جهان به آن پای بند بوده و هستند.

غزه به دلیل این‌که خط مقدم مسلمانان و شیعیان در مقابله با اسرائیل است و همچنین نزدیک‌ترین مکان برای ضربه زدن به پیکره رژیم اسرائیل است برای ما مسلمانان اهمیت استراتژیکی دارد. نوار غزه به دلیل نزدیکی به مصر که شاهراه انرژی و امنیت اسرائیل بوده و از طرفی هم آن‌ها با تصرف این منطقه می‌توانند کل فلسطین را اشغال کنند و دغدغه آسیب پذیری خود را از بین ببرند برای اسرائیل هم دارای اهمیت فراوانی است.  پیروزی‌های غزه در جنگ ۸ روزه و ۲۲ روزه به مردم دنیا نشان داد که قدرت ایمان در مقابل تجهیزات نظامی و ساز و برگ ارتش دوم دنیا پیروز شد و هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد. این پیروزی‌ها از طرفی هم باعث برهم زدن معادلات غرب و اسرائیل در منطقه غرب آسیا و همچنین کاهش محبوبیت سردمداران رژیم اسرائیل بین مردم و افزایش اعتبار و عزت جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان بین مسلمانان جهان شد. سانسور خبری شدید رسانه‌های غربی از جنایات اسرائیل در این منطقه، حمایت آمریکا و اروپا از اسرائیل و وتو لایحه‌ها و قطعنامه‌های ضد اسرائیلی باعث سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم اسرائیل در منطقه شده است و بدتر اینکه کلیددارکعبه که خود را خادم الکعبه می خواند اما خائن الکعبه است دست دوستی و حمایت به رژیم جعلی صهیونیستی داده است.

مقاومت ساکنان محدود، محصور و مظلوم غزه با دستان خالی مقابل نظامیان صهیونیست به ملت‌های عرب زبان نشان داد که می‌توان با توکل به خدا، عزم و بردباری، زورگویان عالم را به خاک زبونی و مذلت نشاند.

هر حرکت آزادی‌بخش و ضد‌استکباری در جهان آثار و برکاتی دارد که در گذر زمان مشخص می‌شود، از این رو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران روح تازه‌ای به کالبد گروهای مقاومت در خاورمیانه بخشید به طوری‌که تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی در دو میدان جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه به برکت انقلاب اسلامی در هم شکست.

حماس در فلسطین و حزب الله در لبنان از جمله گروه‌های مقاومت در منطقه هستند که با تأسی از ملت ولایتمدار ایران ضربه‌های مهلکی به اعتبار رژیم صهیونیستی در جهان زدند و ماهیت ضدبشری، اشغالگری و جنایتکار آن را بر همگان روشن کردند.

ملت‌های مسلمان بعد از غلبه حزب الله و حماس بر رژیم صهیونیستی فهمیدند که کمی عِده و عُده تأثیری بر نتیجه پایداری و حق طلبی آن‌ها ندارد از این رو در مصر، تونس و لیبی توانستند دیکتاتورهای زمان را از اریکه قدرت به زیر بکشند و اخیرا نیز منطقه از لوح وجود داعش پاک گردید.

هفتم دی ماه ۸۷، روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه و آغاز عملیات سرب گداخته علیه مقاومت بود. این رژیم باور داشت طی یک دوره کوتاه ۷ تا ۱۰ روزه می‌تواند جریان مقاومت را از بین ببرد یا آن‌که آن را تا حد زیادی تضعیف کند به طوری‌که توانایی مخالفت با طرح‌های اسرائیلی، آمریکایی را نداشته باشد اما پس از ۲۲ روز مفتضحانه از نوار غزه مجبور به عقب نشینی شد.او آرزوی پایتختی قدس را در سر دارد اما باید بپذیرد که این آرزو دست نایافتنی خواهد بود و نتانیاهو این آرزو را به گور خواهد برد زیرا شیر مردان جهان اسلام چنین اجازه نخواهند داد و پیروزی با حق خواهد بود و رژیم مجعول و غاصب صهیونیستی نابود خواهدشد.چنانچه مقام معظم رهبری روزسه شنبه در دیدار با اعضای سیزدهمین کنفرانس بین المجالس اسلامی، اقدام اخیر امریکا نسبت به قدس را «غلط زیادی» خواندند و گفتند: آنها قادر به انجام چنین کاری نخواهند بود و تلاش های آنها به سرانجام نخواهد رسید. نیز دفاع از فلسطین را وظیفه همه دانستند و تأکید کردند: نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده ای ندارد بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت ها در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، همانگونه که جریان مقاومت نسبت به سالهای قبل، پیشرفت کرده است.