اردبیل » استانها » تولیدی » خبر پوششی » عفت آقایاری
کد خبر : 598240
پنجشنبه - 13 دی 1397 - 09:41
مدیرعامل بانک ملی:

۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کنیم

مدیرعامل بانک ملی گفت: ما آمادگی داریم برای سرمایه‌گذاران استان اردبیل به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های حمایتی پرداخت کنیم.

۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمدرضا حسین‌زاده در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: بانک ملی براساس مصوبه تعیین شده آمادگی دارد تا زمینه پرداخت تسهیلات به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در حوزه‌های مختلف فراهم کرده و به سرعت این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: ما جلسه خوبی را با صاحبان طرح‌های تولیدی در بخش‌های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی و گردشگری داشتیم به طوری که به همراه تیم کارشناسی بانک ملی با حوصله و دقت این طرح‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم و برای پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های مطرح شده اعلام آمادگی کردیم.
مدیر عامل بانک ملی اولویت بانک ملی را در شرایط کنونی کشور حمایت از طرح‌های موجود اعلام کرد و گفت: برای اینکه در این شرایط سخت واحدهای موجود روی پای خود بایستند ما سعی می‌کنیم تا با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در خدمت این واحدها باشیم.
حسین‌زاده ادامه داد: در کنار واحدهای موجود ما با پرداخت تسهیلاتی از سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی جدید نیز به نوعی حمایت می‌کنیم که هدف اصلی حفظ اشتغال به عنوان ضرورت و اولویت اول کشور است.
وی بیان کرد: بنده با عالی‌ترین مسئولان بانک ملی و اعضای هیئت مدیره سفری را به استان اردبیل انجام دادیم و از همان بدو ورود ضمن بازدید از واحدهای تولیدی و برخی شهرک‌های خصوصی سعی کردیم تا در جریان روند کار و نیاز آنها به تسهیلات قرار گرفته و حجم عظیمی از منابع که باید در اختیار آنها قرار گیرد مطلع شویم تا به نوعی امکان حمایت از آنها فراهم آید.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور تصریح کرد: ما در تابستان امسال حجم عظیمی از منابع را در اختیار کشاورزان به عنوان خرید تضمینی محصولات کشاورزی قرار دادیم و با همراهی همه بانک‌ها سعی می‌کنیم در خدمت تولید، پیشرفت و عمران کشور در استان‌های مختلف باشیم.
حسین‌زاده رویکرد همه بانک‌ها را پرداخت تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و حمایت از تولید محصولات داخلی و عرضه آن به بازار فروش داخلی و صادرات این محصولات اعلام و اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم تا قیمت تمام شده کالا پائین آمده و با یک مدیریت مناسب کیفیت کالا و تامین مواد اولیه ارتقا یابد.
وی خاطرنشان کرد: هرچقدر محصولات تولیدی ما باکیفیت باشد امکان رقابت با رقبا فراهم می‌آید و ما به راحتی می‌توانیم تحریم‌ها و تهدیدها را دور زده و آنها را به فرصت تبدیل کنیم.
مدیر عامل بانک ملی گفت: در این موضوع نباید روی دستگاه‌های دولتی حساب باز کنیم بلکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بهتر و شایسته می‌توانند تحریم‌ها را دور زده و به تقویت صادرات، تجارت و مراودات خود کمک کنند.
حسین‌زاده عمق تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان را با محوریت آمریکا یادآور شد و گفت: در ماه‌های اخیر این کارشکنی‌ها به حدی گسترده شد که شعب بانک ملی را در برخی از کشورها مورد تحریم و تهدید قرار دادند اما با تلاشی که همکارانمان در دفاع از حق و حقوق خود داشتند حکم صادر شده به نفع بانک ملی بوده و ما توانستیم به فعالیت خود ادامه دهیم هر چند که بخش خصوصی به راحتی می‌تواند این مسیر را طی کند.
وی بیان کرد: بانک ملی بنابه رسالت ملی خود در کنار حمایت از طرح‌های خوب سرمایه‌گذاری با توجیه مناسب و محصولات صادرات محور سعی می‌کند از واحدهای مختلف حمایت کند که قطعا در استان اردبیل نیز با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در بخش اقتصادی و تولیدی وجود دارد ما این حمایت‌ها را تقویت می‌کنیم.
مدیر عامل بانک ملی در پایان تصریح کرد: بانک ملی در توسعه بزرگراه‌ها و خطوط ریلی به ویژه راه آهن اردبیل ورود گسترده‌ای کرده تا با تکمیل راه آهن اردبیل و اتصال آن به شمال استان با تقویت صادرات زمینه دور زدن تحریم‌ها و خنثی کردن ابعاد آن به خوبی فراهم آید.