استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 809841
دوشنبه - 4 شهریور 1398 - 11:22

۱۵ سازه ی آبخیزداری افتتاح شد

با حضور خلیل آقایی معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و بهرام سرمست استاندار قم ۱۵ سازه ی آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ی ملی افتتاح شد.

۱۵ سازه ی آبخیزداری افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،خلیل آقایی رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور طی سفر یک روزه خود به قم ۱۵ سازه تنظیمی- کنترلی سیلاب در قالب ۴ پروژه و با اعتباری بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان را افتتاح کرد.

سید محمد تقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی استان قم در این مراسم با اشاره به اینکه در طی سه ساله اخیر با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۸۵ سازه تنظیمی – کنترلی سیلاب در ۶ روستا افتتاح شده است، اظهار داشت: در حوزه خارج از شهر قم مانند وشنوه نیز به دلیل وجود تاسیسات عمده کشاورزی اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجموع این سازه‌ها در استان قم به ۳۰۰ عدد می‌رسد که طی سنوات گذشته به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: این پروژ‌ه‌ها علاوه‌ بر تاثیر مثبت بر روی سیل، تاثیرات بسیاری بر قنات‌های منطقه داشته است و در مواردی آب این قنات‌ها را تا ۶ برابر افزایش داده است.

گفتنی است، این مراسم با حضور بهرام سرمست استاندار قم، محسن بهشتی‌پور معاون عمرانی استاندار، مرتضی حیدری فرماندار قم و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.