استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 706249
چهارشنبه - 18 اردیبهشت 1398 - 13:33

۱۲۹ گروه جهادی خراسان رضوی به کمک سیل زدگان شتافتند

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: فروردین ماه امسال ۱۲۹ گروه جهادی از این استان در قالب ۲۳ هزار نفر روز به کمک هموطنان سیل زده شتافتند.

۱۲۹ گروه جهادی خراسان رضوی به کمک سیل زدگان شتافتند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرهنگ محمد روحانی افزود: در این مدت ۶۵ گروه جهادی به شهرهای کلات، بردسکن، خلیل آباد و دیگر نقاط آسیب دیده خراسان رضوی و ۱۳ گروه به استان خوزستان، ۲۲ گروه به استان گلستان و ۲۹ گروه به استان لرستان اعزام شدند.

وی اظهار داشت: از این تعداد، ۸۵ گروه جهادی از بسیج محلات، ۳۰ گروه از بسیج طلاب و ۱۴ گروه هم از بسیج دانشجویی به مناطق سیل زده رفتند.

وی با بیان اینکه امسال ساخت سه هزار خانه مددجو با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه امام رضا (ع) آغاز می شود گفت: توزیع یک هزار سری جهیزیه و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات مشاغل خانگی در ماه مبارک امسال با ۱۵۰ غرفه در کوهسنگی مشهد از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای امسال است.

سرهنگ روحانی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته افزود: با همکاری دادستانی مشهد جوانانی که خودروهای آنان به خاطر سرعت زیاد توقیف شده یا جرایم کم اهمیت انجام دادند به عنوان مجازات جایگزین با گروههای جهادی همکاری و به نقاط کم برخوردار اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در این راستا ۷۰۰ نفر از این افراد با گروههای جهادی همکاری کردند اظهار داشت: حضور این افراد که بیشتر آنها از قشر مرفه بودند تاثیر بسیار خوبی در روحیه آنها داشت و در موارد مختلف این افراد به صورت خودجوش با دیدن وضعیت زندگی افراد کم برخوردار، مایحتاج و نیازمندیهای آنها را هم تهیه کردند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: پارسال همچنین ساخت، مرمت و بهسازی ۵۰۰ خانه محرومین، ۳۸۰ مدرسه و معاینه ۵۵ هزار نفر بوسیله جهادگران این استان انجام شد.

وی افزود: حضور در عرصه های اقتصاد مقاومتی، مشارکت در طرح های آبخیز داری، توزیع سبد معیشتی، لوازم تحریر و پوشاک از دیگر اقدامات جهادگران خراسان رضوی در سال گذشته بود که با حضور جوانان که یک ظرفیت ملی برای جمهوری اسلامی هستند انجام شد.