اصفهان » تولیدی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1040561
چهارشنبه - 9 خرداد 1403 - 16:42
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در گفت وگو با کیمیای وطن از رشد ۱۷درصدی پرداخت صدقه شهروندان اصفهانی خبر داد :

۱۵۳میلیارد ریال صدقه در دو ماه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: درحال حاضر ۶۹ هزار و ۶۸۳ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این مجموعه حمایتی هستند.

۱۵۳میلیارد ریال صدقه در دو ماه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، کریم زارع در گفتگو با ربیع افزود:این زنان با مشکلات و موانع بسیاری در زندگی روبرو هستند که می توان به تامین هزینه های بالای زندگی، اجاره خانه، تامین معاش و تحصیل فرزندان و … اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه اکثر زنان سرپرست خانوار دارای فرزند محصل و دانشجو هستند، افزود: در حال حاضر بالغ بر ۱۵ هزار و ۱۰۰ خانوار به سرپرستی زنان، فاقد مسکن نیز هستند و نداشتن مسکن و پرداخت اجاره بهای بالا، به انضمام مشکلات معیشتی و تامین هزینه های تحصیلی فرزندان، فشار جسمی و روحی زیادی بر آنها وارد می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان اصفهان با تاکید بر اینکه این فشارهای جسمی و روحی سبب می شود زنان سرپرست خانوار زودتر از کارافتاده شوند، به حمایت تسهیلاتی این نهاد برای خودکفایی آنها اشاره و بیان داشت: برای کمک به تسهیل زندگی این قشر آسیب پذیر با ارائه مشاوره، آموزش و تسهیلات قرض الحسنه، زمینه اشتغال آنها را فراهم و همچنین با مساعدت خیران برای تامین مسکن در طول سال کمک های بسیاری به این اقشار آسیب پذیر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سرانه ماهانه پرداختی هر اصفهانی گفت: هر شهروند در اصفهان ماهانه هزار و ۳۷۶ تومان صدقه پرداخت می کند و از مجموع صدقات دریافتی از شهروندان به هر خانواده تحت حمایت ماهانه ۵۹ هزار تومان پرداخت می کنیم.

زارع ادامه داد: در سالجاری شهروندان ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که ۱۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی اظهار داشت: مجموع صدقه‌های جمع آوری شده در تامین کمک هزینه‌های درمان، مسکن، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، جهیزیه و معاش مددجویان هزینه می شود و با توجه به ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ خانواده ای که در استان اصفهان تحت حمایت و دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی و حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان هستند، خواستار حمایت هر چه بیشتر شهروندان  و دریافت کمک های خداجویانه و مهرورزانه آنها هستیم.

زهرا زرفشانی