استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 587091
سه شنبه - 4 دی 1397 - 20:00
رئیس HSE شرکت ملی گاز:

۹.۳ درصد مردم مقابل حوادث آمادگی دارند / لزوم حضور مردم در اجرای مانورها

رئیس مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت ملی گاز ایران با اشاره به آمادگی فقط ۹.۳ درصد مردم مقابل حوادث گفت: عدم حضور مردم در مانورها نقطه‌ضعف اصلی است.

۹.۳ درصد مردم مقابل حوادث آمادگی دارند / لزوم حضور مردم در اجرای مانورها

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، محمدرضا یوسفی پور صبح امروز در همایش تحلیل مانور قطع گاز با اشاره به عدم حضور استاندار خراسان شمالی در این مانور اظهار کرد: در استان‌های دیگر همچون لرستان استاندار در این مانورها حضور دارند و علاقه‌مند بودیم که استاندار خراسان شمالی نیز در این برنامه حضور داشتند.

وی با اشاره به وقوع ۳۳ حادثه طبیعی از مجموع ۴۳ حادثه شناسایی‌شده در جهان گفت: بر اساس گزارش‌های صلیب سرخ جهانی افزایش دما در جهان تعداد حوادث طبیعی را ۴ برابر کرده است.

رئیس مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت ملی گاز ایران عدم حضور مردم در مانورها را نقطه‌ضعف اصلی ارزیابی کرد و افزود: در کشورهای خارجی ۱۷ سناریو مانور به‌صورت متوالی انجام می‌شود و ازجمله اقدامات مهم در این برنامه‌ها مدیریت مردمی هستند که درصحنه اتفاقات حضور دارند که متأسفانه در مردم جایی در مانورهای داخل کشور ندارند.

وی همچنین خبر از توزیع سه هزار و ۳۰۰ میلیارد مترمکعب گاز از تأسیس شرکت ملی گاز تاکنون داد و افزود: این میزان توزیع گاز از مانع پراکنش و انتشار دو هزار و ۴۰۰ میلیون تن آلاینده در محیط را شده است.

یوسفی پور همچنین با اشاره به آمادگی ۹.۳ درصدی مردم در برابر حوادث گفت: باید تمام مردم برای مقابله در برابر حوادث آمادگی داشته و آموزش‌های لازم را ببینند و این کم‌کاری از سوی مسئولان است.

وی در انتها خراسان شمالی را ازجمله استان‌های نخست در خصوص اتفاقات گاز در داخل منازل عنوان کرد و افزود: برای کاهش این اتفاقات باید نظام‌مهندسی، صداوسیما و دستگاه‌های فرهنگی برای فرهنگ‌سازی استفاده درست و رعایت استانداردها و ایمنی اقدام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/