اردبیل » استانها » تولیدی » خبر پوششی » عفت آقایاری
کد خبر : 517296
یکشنبه - 20 آبان 1397 - 10:43
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل:

۸ وقف درمانی در استان اردبیل فعالیت می‌کند

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل با بیان اینکه اجرای نیات واقفان و افراد خیراندیش در اولویت کارها است، گفت: هشت وقف درمانی در استان اردبیل وجود دارد که به بیماران ارائه خدمات می‌دهند.

۸ وقف درمانی در استان اردبیل فعالیت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت‌الاسلام اکبر قیامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی بیان کرد: مردم همیشه در صحنه و با بصیرت استان اردبیل طبق سالیان گذشته در این راهپیمایی شرکت کرده و عشق و ارادت خود را اهل بیت عصمت وطهارت نشان دادند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه موکب دومی در کربلای معلی با مشارکت خراسان رضوی برپا شد، عنوان کرد: در این موکب‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اسکان یافتند.

قیامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: وقف نهاد ممتاز دینی است و بهترین وظیفه احیای نیات واقفان خیراندیش با خدمات رسانی در مورد مسائل فرهنگی است.

دریافت ۱۷۰ رای به نفع موقوفات استان اردبیل

وی با اشاره به اینکه در اجرای نیات واقفان حرکت‌های اساسی انجام شده است، یادآور شد: در حوزه مسائل حقوی در ترویج فرهنگ وقفت حرکتی عظیم انجام شده و توانستیم ۱۷۰ رای به نفع موقوفات استان اردبیل دریافت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به موقوفات در دادگستری کل استان اردبیل ایجاد شده است، گفت: تمام سعی و تلاش بر این است تا تسهیل در امر رسیدگی نیات واقفان انجام شود.

اجرای نیات واقفان در اولویت کارها

قیامی با اشاره به اینکه تمام سعی و تلاش بر این است تا نیات واقفان در اولویت کارها قرار گیرد: یادآور شد: بزرگترین هدف اجرای نیات واقفان است تا مردم از آثار و برکات وقف بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه تبلیغ سنت حسنه وقف در جامعه احیا شود، عنوان کرد: تشکیل نهادی به نام مشاوره وقف در معاونت فرهنگی از جمله اقداماتی است تا وقف در حد نیاز جامعه انجام شده و نیازهای روز جامعه احیا شود.

روز ۲۷ صفر با عنوان روز وقف نام گذاری شد

وی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور تحکیم پایه‌های سنت نبوی وقف، ترویج این فرهنگ اسلامی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۲۷ صفر را با عنوان روز وقف نامگذاری کرده است.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی بیان کرد: وقف همچون چتری بزرگ، سایه خود را بر سر تمامی نیازمندان و محرومان می گستراند و جامعه را از تهی دستی که عامل بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی است، نجات می دهد.

وی با برشمردن عناوین روزهای هفته بیان کرد: اولین روز این هفته با عنوان وقف، رسانه، ترویج موقوفات مشارکتی، نامگذاری شده است که در این روز سعی و تلاش بر این است تا با همکاری رسانه‌ها ترویج موقوفات در برنامه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به روز دوم که مصادف با رحلت پیامبر (ص) است، یادآور شد: شعار این روز وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت و روز سوم همزمان با شهادت امام رضا (ع) وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت است که سعی داریم در این روز مراکز زیارتی را معرفی کنیم.

قیامی عنوان کرد: «وقف، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی» نیز عنوان روز نهم دهه وقف است و آخرین روز از این ایام نیز به مناسبت روز کتاب و کتاب‌خوانی عنوان «وقف، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی» نامیده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دهه وقف بتوان هر چه بیشتر در راستای توسعه وقف در استان فارس که از گذشته تاکنون واقفان نیک‌اندیش بسیاری داشته است تلاش کرد.