حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 672958
سه شنبه - 28 اسفند 1397 - 15:30

۷ موقوفه جدید قرآنی در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان سیستان وبلوچستان گفت: در نیمه دوم سال جاری ۷ موقوفه جدید قرآنی در استان به ثبت رسید.

۷ موقوفه جدید قرآنی در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس؛ مرتضی کوچکی مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۹۷ تعداد هفت مورد وقف جدید به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهر‌های زابل، زاهدان و زهک به ثبت رسید.

وی افزود: ماحصل اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف در ایجاد و تولد موقوفات جدید حلول می‌یابد، چرا که حلاوت برنامه‌های اجراشده به کام مردم متدین و قرآنی، تداوم و گسترش آن در آینده است و این مقدور نیست مگر با تکثیر وقف و موقوفات و اجرای نیات واقفین.

کوچکی ادامه داد: در روزهای پایانی سال ۷ مورد موقوفه جدید در سطح شهرهای زاهدان، زابل و زهک به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده است و آخرین این موقوفات یک واحد تجاری در زاهدان به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون ریال است که آقای جواد عسکری واقف این موقوفه برای اطعام و آموزش قرآن به یتیمان وقف کرده است.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: ان شاء الله امید داریم همچنان روند وقوع وقف‌های جدید در استان ادامه داشته باشد تا شاهد پیشرفت و گسترش برنامه‌های قرآنی در گستره سیستان و بلوچستان باشیم.

انتهای پیام/