مدیر برنامه ریزی شرکت انتقال گاز ایران درگفتگو با خبرنگار ربیع عنوان کرد:

۷ تاسیس در شرکت انتقال گاز برون سپاری شده است/بزرگترین سیستم تعمیرات و نگهداری صنایع نفتی کشوردر اختیار شرکت ملی گاز ایران است

بخش برنامه ریزی در هر شرکتی نقش مغز متفکر و فرماندهی را ایفا می کند به گونه ای که استراتژی کلان سازمانی را تدوین و مسیر تعالی را ترسیم می کند .

۷ تاسیس در شرکت انتقال گاز برون سپاری شده است/بزرگترین سیستم تعمیرات و نگهداری صنایع نفتی کشوردر اختیار شرکت ملی گاز ایران است

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر برنامه ریزی شرکت انتقال گاز ایران، در گفتگوی اختصاصی با ربیع با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ تاسیس در شرکت انتقال گاز برون سپاری شده است افزود: در حال حاضر یکی از بزرگترین سیستم های تعمیرات و نگهداری کشوردر بخش شرکت های نفتی در اختیار شرکت ملی گاز ایران است که اطلاعات حدود ۳ میلیون تجهیز در این نرم افزار ثبت و تحت پایش است.

ابراهیم میرزایی راد، با اشاره به اینکه تلاش ما این است تا دربخش برنامه ریزی درحوزه های جدید ماموریتی که به شرکت انتقال گازابلاغ شد نقشه راه داشته باشیم افزود:براساس برنامه تدوین شده در سال ۹۵_۹۶ شرکت انتقال گازباید به سمت برون سپاری حرکت کند ؛ لذا با یک کار مطالعاتی و تدوین نقشه راه ۱۰ساله توانستیم کار برون سپاری به خوبی  انجام دهیم .

وی با اشاره به اینکه در شرکت انتقال گاز ۴بخش درزمینه برنامه ریزی فعالیت دارند افزود:یکی ازاین بخش ها برنامه ریزی کنترل و اهداف برنامه ها است که برای تعمیرات سالانه و کنترل پروژه ها فعالیت دارد .

وی تاکید کرد:راهبری نظام تعمیرات  از طریق نرم افزارICPS توسط مدیریت برنامه ریزی انتقال گاز ایران در حال انجام است که از طریق این سامانه سوابق و اجرای تعمیرات تحت پایش قرارمی گیرد.البته با تحلیل داده های خروجی نرم افزار می توانیم قابلیت اطمینان ،پایداری و افزایش زمان بین دو تعمیر را بدست آورده و در راستای کاهش هزینه های تعمیرات برنامه ریزی کنیم.

وی در رابطه با سیستم های اطلاعات مدیریت گفت: اخیرا موفق شدیم داشبورد اطلاعات مدیریت را از طریق یک نرم افزار در سیستم پیاده سازی کنیم و برای واحد های اصلی سازمانی در حوزه منابع انسانی ،HCE،دارایی های فیبری،نگهداری و تعمیرات،هماهنگی عملیاتی  وپایش کالا این داشبورد آماده شده است.

شناوری بودجه عامل تحقق برنامه ها

وی گفت:زمانی همه طرح ها محقق می‌شود که پایش و کنترل شوند و اعتبارات تخصیصی با تعامل مجریان طرح ها به هدف برسند، درغیراین صورت برخی از اعتبارات در طرح هایی بلوکه میشود که پیشرفت ندارند از طرفی طرح هایی که با پیشرفت همراه هستند معطل بودجه باقی می مانند لذا در این زمینه اگر شناوری بودجه وجود نداشته باشد در انتهای سال بسیاری از طرح ها برز مین می مانند.

 مدیر برنامه ریزی شرکت انتقال گاز ایران افزود: تبادل موافقت نامه اعتبارات سرمایه ای با سازمان برنامه و بودجه کشوراز دیگر برنامه هایی است که در بخش برنامه ریزی پیگیری میشود؛ سالانه این موافقت ها تنظیم ،ارسال ، تصویب و ابلاغ میشود که برای ما یک سند قانونی است .

وی بیان داشت:مسیری پیش روی شرکت توسط مدیریت برنامه ریزی سازماندهی میشود واز سال ۱۳۹۲ که کار استقرار مدیریت استراتژیک در این شرکت پیاده سازی شد نقشه استراتژی شرکت نیزتصویب گردید و موضوعات ،ماموریت و چشم انداز شرکت تعیین شد .

میرزایی راد افزود:تلاش می کنیم جاهایی که در سازمان دچار مشکل هستیم را به مدیران اطلاع رسانی کنیم تا بتوانیم برای واحدهایی که نیاز به فعالیت بیشتری دارند تصمیم سازی نمایبم تا منابع سازمانی در اختیار آن ها قرار گیرد.

وی درباره  تحقق اهداف در حوزه برنامه ریزی گفت: نمی توان ادعا داشت که صد در صد اهداف محقق شده است ولی آنچه که می توان در سازمان پیاده سازی کرد دور شدن از کار تکراری و انجام برنامه های پیش رو است.اذعان داریم دربیشتر برنامه های مد نظر انجام شده در بسیاری از امور از مجموعه های بالا دستی جلوتر هستیم.

تلاش برای رسیدن به استانداردهای به روز مدیریتی

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای رسیدن به استانداردهای به روز تمامی تلاش های خود را به کار گرفته ایم افزود: در اجرای برنامه هایی چون نظام مدیریت استراتژیک،نظام مدیریت فرایندها،مهندسی مجدد فرایند ها موفق بودیم و برای آن که ضمانت اجرایی فرایند ها را داشته باشیم بالغ بر ۵۵فرایند درحال مکانیزاسیون است و نگاه مان این بوده فعالیت های پر تکرار را در اولویت مکانیزاسیون قرار دهیم.

 مدیر برنامه ریزی شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد:بخش برنامه ریزی در هر شرکت نقش  مغز متفکر و فرماندهی را ایفا می کند به گونه ای که استراتژی کلان سازمانی را تدوین ،مسیر تعالی را ترسیم و با تصویب برنامه ها ، شرکت را به سمت  تحقق اهداف عالی رهنمون می کند.

زهرا نصیری