اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1026265
جمعه - 12 اسفند 1401 - 14:12
درگفتگو با ربیع عنوان شد:

۷۰۰ کلید دردست مددجویان امداد/اعتبار۲ میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان امداداصفهان

از زمان تلاقی تمدن ها و ناپایداری جریان های حکومتی بحران های متعدد چون تورم و تحریم‌ها در جوامع مختلف رقم خورد و پدیده ای بنام فقر را رقم زده شد ؛ رویش آسیب اجتماعی فقر درجامعه ایران نیازمندان به کمک راهرساله به سمت مراکز حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی سوق داد و همین امر سبب گردید که نهاد حمایتی کمیته امداد که وظیه ذاتی خود را حمایت از فقرا تعریف کرده اند به سمت این مسله بکشاند که برای حمایت از نیازمندان باید راهکارهای اصولی ازجمله طرح های اشتغالزایی خود مولد را تعریف نماید تا علاوه بر کاهش حجم ورودی افراد به این نهاد ،مددجویانی هم که دراین نهاد سال هاست تحت پوشش هستند به این مسله ترغیب شوند که برای کسب درآمدها ی بیشتر باید از طرح های اشتغالزایی کمیته امداد استفاده کنند.

۷۰۰ کلید دردست مددجویان امداد/اعتبار۲ میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان امداداصفهان

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، از زمان تلاقی تمدن ها و ناپایداری جریان های حکومتی بحران های متعدد چون تورم و تحریم‌ها در جوامع مختلف رقم خورد و پدیده ای بنام فقر را رقم زده شد ؛ رویش آسیب اجتماعی فقر درجامعه ایران نیازمندان به کمک راهرساله به سمت مراکز حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی سوق داد و همین امر سبب گردید که نهاد حمایتی کمیته امداد که وظیه ذاتی خود را حمایت از فقرا تعریف کرده اند به سمت این مسله بکشاند که برای حمایت از نیازمندان باید راهکارهای اصولی ازجمله طرح های اشتغالزایی خود مولد را تعریف نماید تا علاوه بر کاهش حجم ورودی افراد به این نهاد ،مددجویانی هم که دراین نهاد سال هاست تحت پوشش هستند به این مسله ترغیب شوند که برای کسب درآمدها ی بیشتر باید از طرح های اشتغالزایی کمیته امداد استفاده کنند.

از سیاست های مد نظر  کمیته امداد  برای خود کفایی مددجویان ایجاد  ۴۰ درصدی مشاغل  در کشور است،این برنامه در استان اصفهان به گونه ای پیگیری شد که امسال با رشد بیش از سه برابری اعتبارات و در مجموع ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اشتغال رقم خورد دراین رابطه بیش از ۹۲ درصد از اهداف محقق شده و بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد گردیده است.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان در گفتگو با کیمیای وطن؛پرداخت  مستمری   خدمات بهداشت و درمان، مسکن  بهداشت ودرمان، آموزش، پیشگیری و غربالگری، تأمین لوازم ضروری برای خانواده‌ها، تأمین جهیزیه برای نوعروسان خانواده‌های تحت حمایت و ارائه خدمات حقوقی، پرداخت انواع وام‌های قرض‌ الحسنه متناسب با نیازهای خانواده و غیره ازفعالیت های این سازمان است .

کریم زارع، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز ؛  ۳ هزار دانشجو و بیش از ۵۰۰ نخبه در زمینه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی اشاره کرد و گفت: در طرح تکریم ایتام حدود ۳۰ هزار فرزند دارای شرایط توسط ۱۰۲ هزار حامی مساعدت می‌شوند؛ افزایش بیش از ۴۰ درصدی کمک‌های مردمی نیز نشان از اعتماد و دغدغه‌مندی شهروندان دارد.

این مسئول  اشاره داشت:تاکنون حدود ۲۵۰۰ سری جهیزیه بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است و هیچ خانواده پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه وجود ندارد.

وی گفت:  بیش از ۲۰ هزار مددجو در منازل اجاره‌ای زندگی می‌کنند و به صورت عمده در کلان‌شهر اصفهان و شهرهای بزرگ هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد، گفت: حدود ۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند و تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه  هزینه‌های اجاره مددجویان کاهش پیدا کند. در این راستا امسال ۱۶ هزار و ۶۰۰ فقره وام به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به خانواده‌ها پرداخت شده است.

زارع؛ با اعلام اینکه رشد قیمت مسکن و اجاره مسکن بسیار بالا است، گفت: با تلاش‌های انجام شده میزان پرداختی‌های انجام شده در حوزه مسکن، افزایشی دو برابری داشته است و امیدواریم در سال آینده شاهد افزایش این مبلغ باشیم‌. در ۱۴ اسفندماه برنامه‌ای در سراسر کشور اجرا خواهد شد که مراسم واگذاری واحدهای مسکونی است و ۷۰۰ واحد مسکونی این برنامه  به استان اصفهان تعلق دارد.

وی با اشاره به ساخت مسکن ویژه مددجویان، افزود: در ساخت مسکن نیز اقدامات خوبی انجام شده و عمده فعالیت ساخت مسکن کمیته امداد در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است. هزینه‌های ساخت و خرید مسکن در شهر اصفهان و سایر کلان‌شهرها تناسبی با توان ما ندارد، اما با همراهی انجام شده با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و بانک‌های مربوطه در قالب تفاهم‌نامه‌های متنوع در سال جاری تاکنون حدود ۷۰۰ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های مددجویان شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۵۱۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان اصفهان وجود دارد که ۵۰ درصد از درآمدهای کمیته امداد توسط این مراکز تأمین و بین نیازمندانی که خود این مراکز شناسایی کرده‌اند، توزیع شده است، گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد در بحث درمان و بهداشت، کمک به رفع سو تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود. خانواده‌های شناسایی شده دارای سوءتغذیه توسط مراکز بهداشت، به کمیته امداد معرفی می‌شوند و در صورت نیازمندی و استحقاق، خدماتی به صورت تأمین اقلام غدایی به آنها تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، اضافه کرد: بیش از ۶ هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد استان هستند؛ در ۶ ماه اول امسال بیش از ۷ میلیارد تومان بهره مندی مددجویان از قبوض رایگان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در قالب فرانشیز به بیش از ۷۰ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خدمت‌رسانی شده است، توضیح داد:  در خصوص تأمین تجهیزات توانبخشی مانند واکر و ویلچر، بیش از پنج هزار قلم به ارزش بالغ بر پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، تأمین شده که البته تناسبی با هزینه‌های درمان ندارد، اما به طور کلی تلاش، کمک به خانواده‌ها بوده است.

زهرا نصیری