استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 381021
سه شنبه - 23 مرداد 1397 - 09:47
خبرنگار: مهري خزاعي

۵۸ مرکز علمی کاربردی در خراسان رضوی فعالیت میکنند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت : ۵۸ مرکز علمی و کاربردی با ۴ گروه آموزشی در استان فعالیت می کند.

۵۸ مرکز علمی کاربردی در خراسان رضوی فعالیت میکنند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مرتضی تشکری در نشست مطبوعاتی اظهار کرد : دانشگاه جامعه علمی و کاربردی دانشگاهی است که مراکز آموزشی آن وابسته به واحدهای صنعتی، خدماتی فرهنگی و هنری هستند و به لحاظ اداری و مالی هم مستقل می باشند، سرفصل دروس و صلاحیت اساتید را دانشگاه معین می کند همچنین این دانشگاه یک ساختار ملی دارد که به لحاظ گستره جغرافیایی در کشور پراکندگی دارد.

تشکری با بیان اینکه در استان ۵۸ مرکز علمی و کاربردی با ۴ گروه آموزشی کشاورزی، فرهنگ و هنر، صنعت و مدیریت خدمات اجتماعی فعال وجود دارد اما برای مهر ۹۷ فقط در ۳۱ مرکز پذیرش دانشجو انجام می دهیم، اظهارداشت:رشته های آموزشی را دانشگاه مشخص نمی کند بلکه دستگاههای اجرایی بر اساس نیاز رشته ها را برگزار می کنند.

وی اعلام کرد : برای مهر ۹۷ در مقطع کاردانی ۱۹۰ رشته و کارشناسی ۱۱۶ رشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت که ثبت نام از ۲۲ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و در مجموع ۱۸ هزار نفر را پذیرش خواهیم کرد.

تشکری عنوان کرد : تعداد کل دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی ۲۵ هزار نفر است که ۱۴ هزار نفر در مقطع کاردانی و ۱۱ هزار نفر در مقطع کارشناسی هستند که سالانه ۶ هزار نفر در استان از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های کوتاه مدت عکاسی عمومی، جلوه های ویژه عکاسی، پیرایشگری زنانه، اعتبارات اسنادی و ترخیص کالا افزود:در حال حاضر ۴ هزار مدرس با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد تدریس می کنند که جذب آنها طی دو مرحله در یکسال از طریق فراخوان عمومی انجام می شود و در آخرین فراخوان ۱۳۰۰ نفر متقاضی بودند که ۵۳۸ نفر به مرحله نهایی گزینش راه یافتند