استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 758006
پنجشنبه - 13 تیر 1398 - 21:23

۵۴ مجتمع مدرسه تا پایان سال افتتاح می‌شود

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از افتتاح ۵۴ مدرسه مجتمعی تا پایان سال در کشور خبر داد و گفت: ساخت و تجهیز مجموعه آموزشی ۶ کلاسه بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

۵۴ مجتمع مدرسه تا پایان سال افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، مهراله رخشانی مهر صبح امروز در مراسم افتتاح دبستان ۶ کلاسه روستای اسفیدان اظهار کرد: هرچه در توان داریم برای نوسازی مدارس استان خراسان شمالی می‌گذاریم.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال گذشته برای نوسازی مدارس سنگ تمام گذاشتند که نشان از توجه به آموزش پرورش در کشور است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: تمام پیشنهادات ما توسط مجلس شورای اسلامی با موافقت مواجه شد و از این رو توانستیم ۳ هزار میلیارد تومان بودجه را به خود اختصاص دهیم که نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشت.

وی از افزایش ۲.۵ برابری سهم سازمان نوسازی مدارس از اعتبارات قیر و گاز خبر داد و افزود: تا ابتدای مهر تمام بخاری‌های نفتی کشور که امکانجمع‌آوری آن‌ها وجود دارد، جای خود را به لوازم گرمایشی استاندارد می‌دهند.

رخشانی مهر به مقاوم بودن سازه مدارس کشور اشاره کرد و بیان داشت: اکنون همه مدارس ما مقاوم هستند که در زلزله کرمانشاه و سیل لرستان مقاوم بودن آن‌ها را دیدیم.

وی از افتتاح ۵۴ مدرسه مجتمعی تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: ساخت و تجهیز مجموعه آموزشی ۶ کلاسه بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد بنابراین باید در حفظ و نگهداری مدارس تلاش شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در پایان با اشاره به سرانه فضای آموزشی در پیش از انقلاب گفت: سرانه فضای آموزشی قبل انقلاب یک و نیم مترمربع بود که اکنون به ۵.۲ رسیده است.

انتهای پیام/